Moeite met in slaap komen, zoontje 6 weken

Hai dames,
Alles goed met iedereen? Veel 'nieuwe' babies geboren de afgelopen tijd! Leuk. Gaat het goed met alle kinders en de grote broers en zussen??

Hier gaat alles zijn gangetje, we genieten nu al 6 weken van ons kleine mannetje!
onze oudste zoon van ruim 1,5 is ook super lief voor zijn broertje en voor ons. Je hoort wel eens verhalen dat ze veranderen als er een kleine bij komt, maar bij ons gelukkig niet! Hij is over het algemeen nog net zo lief als voorheen! Sinds een klein weekje is hij overdag zelfs zindelijk! Helemaal trots op m, want poging 1 gaat gelijk al goed!

Ons kleine mannetje heeft alleen wat moeite met in slaap komen in zijn eigen bedje.. Als we hem wegleggen gaat het goed, maar na een minuut of 5 a 10 begint hij te huilen. Eerst ging ik steeds 'gelijk' kijken, maar de laatste dagen heb ik hem maar gewoon even laten huilen, wie weet heeft ie het nodig om in slaap te komen. Gisteravond na 20 minuten toch maar naar boven gelopen want hij was gewoon echt een beetje overstuur! speentje gegeven en hij was weer stil, terug gelegd in zijn bedje en na 10 minuten begon hij weer...

Ik heb het idee dat hij zijn bedje misschien te groot vind... Is het misschien een idee om hem een tijdje in zijn wagenbak (wel op zijn kamertje dan) in te laten slapen? Geeft misschien een meer geborgen gevoel?? Als ik hem na de nachtvoeding in zijn bedje leg is er overigens niets aan de hand...

Tips zijn welkom!!

Liefs, mijn schatje(s)

hoi,

Wij hebben dat met onze jongste ook gehad. Elke avond in slaap huilen de eerste maanden. Totdat hij kan draaien en toen draaide ze naar haar buik en sliep...Dus een buikslaapster. Ik zeg niet dat je hem op de buik moet leggen want zelf vind ik dat best eng met een kleine baby. ?Maar het kan wel een verklaring van. En rond 6 weken zijn de darmkrampjes het ergst. Trekt hij ook met zijn beentjes??

gr
Marielle

Ha meiden,
Geloof dat ik de oplossing gevonden heb:

Ik heb meneer de laatste 3 dagen na de schone luier zijn slaapzakje aangedaan (had ie ervoor ook al aan hoor) en ben daarna lekker even op ons bed gaan zitten. Lekker even rustig en dicht bij mama. Als ik dan merk dat hij zeg maar moe genoeg is om naar bed te gaan maar nog niet slaapt (want ik wil niet dat hij altijd bij mij op schoot inslaapt) leg ik hem in zijn bedje, stop hem in en loop weg. Geen gehuil meer! Of hij gelijk in slaap valt weet ik niet, maar ik hoor hem niet meer!

Misschien dat hij gewoon nog even wat prikkels kwijt moet ofzo, en dat lukt op deze manier.. Dus doen we dat gewoon maar even op deze manier! Geen probleem!!

Wat overigens ook echt zooooooooo leuk is is als ik savonds de kids alleen op bed moet leggen doe ik eerst de oudste. Hem lezen we altijd een verhaaltje voor voor het slapen gaan en dan leg ik onze uk bij hem in bed. De oudste legt dan heel lief zijn arm om hem heen en samen luisteren ze (ook de jongste) naar het verhaal.

Liefs, mijn schatje(s)

Terug
Bovenaan