Moeite met in slaap komen, zoontje van 6 weken

Hai dames,
Alles goed met iedereen?

Hier gaat alles zijn gangetje, we genieten nu al 6 weken van ons kleine mannetje!
onze oudste zoon van ruim 2,5 is ook super lief voor zijn broertje en voor ons. Je hoort wel eens verhalen dat ze veranderen als er een kleine bij komt, maar bij ons gelukkig niet! Hij is over het algemeen nog net zo lief als voorheen! Sinds een klein weekje is hij overdag zelfs zindelijk! Helemaal trots op m, want poging 1 gaat gelijk al goed!

Ons kleine mannetje heeft alleen wat moeite met in slaap komen in zijn eigen bedje.. Als we hem wegleggen gaat het goed, maar na een minuut of 5 a 10 begint hij te huilen. Eerst ging ik steeds 'gelijk' kijken, maar de laatste dagen heb ik hem maar gewoon even laten huilen, wie weet heeft ie het nodig om in slaap te komen. Gisteravond na 20 minuten toch maar naar boven gelopen want hij was gewoon echt een beetje overstuur! speentje gegeven en hij was weer stil, terug gelegd in zijn bedje en na 10 minuten begon hij weer...

Ik heb het idee dat hij zijn bedje misschien te groot vind... Is het misschien een idee om hem een tijdje in zijn wagenbak (wel op zijn kamertje dan) in te laten slapen? Geeft misschien een meer geborgen gevoel?? Als ik hem na de nachtvoeding in zijn bedje leg is er overigens niets aan de hand...

Tips zijn welkom!!

Liefs, mijn schatje(s)

Hoi,
Ik herken het wel van mijn kindjes, ik wikkel ze wel eens in een badcape, dat geeft toch wat 'bescherming' en dat helpt vaak wel, het is ook zo groot voor zo'n hummeltje...  
Ook vinden ze het weleens te koud en kun je misschien met een kruikje een beetje voorverwarmen? Succes...

Hoi! Onze kleine meid wil overdag ook niet in haar bedje slapen. Ik probeer het om de 2 weken een paar keer en dan laat ik het maar weer zo. Ze slaapt nu overdag in de kinderwagenbak beneden. Dat bedje komt wel een keer, ik maak me daar niet druk over. 's Nachts en 's ochtends slaapt ze er wel in en vind ze het prima.
Ik zou het gewoon af en toe proberen en als het niet wil ergens anders in laten slapen!

Als ik jou was zou ik een bakerzakje kopen.

We hebben de puck-a-baby. Echt fijn, het geeft het kindje meer het baarmoedregevoel terug.ze slapen hierdoor beter en vaster.

Hoi,

Ik gebruik zelf een slaapzakje met lange mouwen. dat geeft ook een lekker geborgen gevoel. En goed strak instoppen helpt ook. Verder is het heel belangrijk om regelmaat te bieden. Je zou de kinderwagen kunnen gebruiken, zolang je maar consequent bent en een vaste plek biedt om te gaan slapen. (dus niet de ene keer in bed dan weer in de wagen en dan weer eens in de box als dat toevallig uitkomt). En je kindje moet ook goed plat liggen.

Oppakken als hij nog moet slapen kun je beter niet doen. Wat ik wel doe, is naar hem toe gaan en zijn speentje geven. Dan houd ik zachtjes mijn hand tegen zijn wang. Meestal wordt hij dan gelijk rustig, duwt zijn gezichtje tegen mijn hand en zuigt heel hard op die speen. Als hij rustig is, trek ik voorzichtig mijn hand weer terug, en ga heel zachtjes (achteruit) de kamer weer uit. Meestal werkt het. Als hij echt hard blijft huilen dan pak ik hem op,  maar dit is echt uitzondering (geworden).

In het topic '6 weken jong en overdag weinig slapen' heb ik verteld hoe ik dit met Cas heb aangepakt. Regelmaat (slapen, drinken, spelen, slapen) en duidelijkheid (voor elke activiteit een speciale plek) zijn hierbij erg belangrijk.

succes

Hallo,

Vervelend is dat zeg als de kleine niet wil slapen. Het kan inderdaad kloppen dat de ruimte nog even teveel voor hem is (is niet bij alle kinderen en gelukkig is ieder kind weer uniek). Hier hebben wij het ook meegemaakt. De grote ledikant vond hij niet echt fijn om in te slapen. Overdag hebben wij hem lekker beneden laten slapen in zijn wandelwagen en in de avond mocht hij in de wieg. Deze hebben we tussendoor snel gehaald en dit hielp enorm!! Het was klein en geborgen en onze man sliep er heerlijk in.
Knuffelen is alleen maar goed en vooral in het begin kun je dit niet tevaak doen!!! Voorheen dacht men hier anders over maar de eerste 6 maanden kan het absoluut geen kwaad om je kind een knuffel te geven als hij huilt. Het geeft een gevoel van geborgenheid veiligheid en voor de hechting is het super!   Ik heb mijn jochie nooit zo lang laten huilen en nu? Hij is inmiddels een jaar en slaapt   meteen in als hij in zijn bed ligt. De overstap van wieg naar ledikant ging ook vrij makkelijk. We konden aan hem merken dat hij eraan toe was. Hoe? tja dat kan ik niet zeggen, het is een soort gevoel.

Ik hoop dat jullie snel in rustig vaarwater komen en ik wens jullie veel succes ermee!!

lieve groetjes
Sjan

Ha meiden,
Bedankt voor de tips!

Ik heb meneer de laatste 3 dagen na de schone luier zijn slaapzakje aangedaan (had ie ervoor ook al aan hoor) en ben daarna lekker even op ons bed gaan zitten. Lekker even rustig en dicht bij mama. Als ik dan merk dat hij zeg maar moe genoeg is om naar bed te gaan maar nog niet slaapt (want ik wil niet dat hij altijd bij mij op schoot inslaapt) leg ik hem in zijn bedje, stop hem in en loop weg. Geen gehuil meer! Of hij gelijk in slaap valt weet ik niet, maar ik hoor hem niet meer!

Misschien dat hij gewoon nog even wat prikkels kwijt moet ofzo, en dat lukt op deze manier.. Dus doen we dat gewoon maar even op deze manier! Geen probleem!!

Wat overigens ook echt zooooooooo leuk is is als ik savonds de kids alleen op bed moet leggen doe ik eerst de oudste. Hem lezen we altijd een verhaaltje voor voor het slapen gaan en dan leg ik onze uk bij hem in bed. De oudste legt dan heel lief zijn arm om hem heen en samen luisteren ze (ook de jongste) naar het verhaal.

Zo'n onwijs leuk om   te zien en hoeveel meer je van je oudste kan houden als hij dat doet! Hij is echt super super lief voor zijn kleine broertje!

Liefs, mijn schatje(s)

hoi hoi,

Mijn kleine knulletje wilde eerst ook niet in zijn bedje slapen, maar nu ik hem regelmaat bied en hem nog wakker in zijn bedje leg. Ligt hij eerst vaak nog ff te kletsen en daarna valt hij in slaap, dit koste wel wat traantjes, maar die zijn nu over na 2 dagen volhouden.   Hij heeft wel een slaapzakje aan en zie het als hij wat moe begint te worden als hij in de box ligt, dan gaan we lekker naar bed.
Succes

groetjes

Terug
Bovenaan