moeite met kolven

Hoi allemaal,

Ik wil beginnen met afkolven. Ik heb een Avent-isis handkolf. Maar het wil nog niet lukken. Er druppelt wel heel iets uit, maar meer komt er niet. Moet dit vanzelf op gang komen door vaker te kolven? Heeft iemand ervaring hiermee en goede tips waardoor het kolven goed gaat lukken??

Bedank alvast
 
Het kan inderdaad zijn dat het eerst op gang moet komen. Wat wel wil helpen is: voor het kolven onder de warme douche. Daardoor gaat de melk makkelijker stromen.
 
Soms moet je even wachten op het toeschiet reflex, duurt vaak wat langer dan wanneer je baby aan de borst drinkt. Hopelijk lukt het je... O ja, doe het niet te snel na de laatste voeding, in de ochtend levert bij mij altijd meer melk op dan in de avond.
 
ja je moet wel eerst even oefenen en niet te lang smorgens heb je meestal meer voeding en dan tussen twee voedingen in en mag geen pijn doen
dan moet het lukken als je het meestal op een vast tijd stip doet komt er meer uit
 
Het moet gewoon even wennen het kolven. Het is natuurlijk heel anders dan je kindje wat normaal zelf aan de borst drinkt. Wat helpt is om echt van het kolfmoment een rustmoment te maken. Lekker een kop thee erbij, zorg dat je ontspannen bent en een foto van je kindje. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het zal gaan.
Als je op een gegeven moment merkt dat je tsr nier voldoende is bij het afkolven kan je ook bij de huisarts vragen om de speciale neusspray. Deze zorgt niet voor meer melk maar wel voor een krachtigere tsr, waardoor de melk beter zal stromen. Geef het iig even de tijd.

Succes Rebecca
 
hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Want je kunt veel vinden over borstvoeding. Maar niet erg veel over beginnen met kolven. Veel artikelen gaan over als het minder wordt enz. Toch erg handig zo'n forum met ervarings-deskundigen.
 
Hoi, ik heb zelf de adventkolf ook, in het begin kwam er bij mij ook maar 10-20 c uit, echter nu kolf ik 's avonds, de kant die niet met de laatste voeding aan de beurt is, heeft hij de hele nacht om bij te komen, en heb dan zo'n 80 - 100 cc. vul ik wat aan nadat ik eten heb gegeven, en dan heb ik 120 cc. Dat is vermoed ik wat ze ongeveer drinkt nu. ( Anne is 5.5 week)
Overdag 's ochtends komt er ook best veel, tussendoor niet zo, maar bij elkaar wel genoeg voor weer een voeding.
Eigenlijk is het maar 1-2 keer "voorschieten, want de keer dat je het flesje geeft, kan je dus die borst weer kolven...
Maarre, mocht er weinig blijven komen, die neusspray werkt echt als een trein heb ik gehoord. Het schijnt voornamelijk het toeschietreflex te zijn, waardoor BV of kolven soms minder gaat.
Voordat je zou opgeven, zou ik dat echt eens proberen.
Enfin, succes ermee, hoor!! groetjes, martine
 
Hoi, het kan even duren hoor voordat het op gang komt. Van dat handkolfje van Avent werd ik een beetje kriebel. Vond het telang duren. Heb toen een electrische dubbele kolfset aangeschaf. Prijzig, maar wel de moeite waard. Het toeschieten ging vrij vlot en hup, flesjes zag je heerlijk gevuld raken.
Wat bij mij wel hielp was het kolven op een rustige plaats doen en ik had een fototje van Sanne neergezet zodat ik daar naar kon kijken (op advies van mijn kraamhulp). Neem er lekker de tijd voor en rustig doorproberen hoor.
Groetjes, Chris
 
Terug
Bovenaan