Moeite met ontlasting

Hallo,

Vraagje:

Mijn zoontje van 8 weken lijkt moeite te hebben met het loslaten van zijn ontlasting. Hij is op een dag veel aan het persen en dit stopt pas als hij ontlasting heeft gehad. Dit kan soms wel uren duren.

Hij heeft wel gewoon dunne ontlasting, ongeveer 1 keer per dag/ 2 dagen.

Volgens het CB komt dit door onrijpe darmpjes, dit klinkt op zich aannemelijk maar zijn er ouders die tips hebben? Het staat nu z'n slaapritme in de weg doordat ie er onrustig van wordt, daarnaast spuugt hij tijdens het persen voeding uit.

Hij krijgt Jumbo standaard flesvoeding met een schepje jbpm.

Hè,mijn dochter had ook moeite met de ontlasting, we 
geven haar nu Hero comfort voeding en sindsdien hebben
We elke dag ontlasting. 

Cb zei bij ons dat baby'tjes ook nog moeten leren hoe ze de sluitspier moeten gebruiken. Dus soms moeten ze poepen maar knijpen dan de billetjes juist samen. En dat werkt natuurlijk niet!
Wat je ook weleens hoort is zachtjes een thermometer erin of met een beetje olie of billendoekje wrijven om een beetje te prikkelen. 

Ons dochtertje had dit ook. Zij had wel heel harde ontlasting dus uiteindelijk overgestapt op omneo voeding. 
Het hielp bij haar inderdaad om met de thermometer wat te stimulieren(met lekker veel vaseline) ook hielp een warme kruik wat. Wat wij heel fijn vonden was de kipkep(warmtekussentje) door de warmte en het geborgen gevoel wat het gaf! Verder beentjes met de klok meedraaien, op het buikje wrijven en een lekker warm badje of douche!
Verder toch nog even aankijken denk ik....

Druppeltje olijfolie in de fles als je dat geeft of het flesje verdunnen met 10 cc dus als je 100 cc geeft haal je 10 klaargemaakte melk eruit en vul je weer met lauw water. Thermometer werkt ook inderdaad en mijn dochter had vaak als ik de luier ging verschonen dat ze dan gaat poepen, waarschijnlijk doordat haar beentjes dan iets omhoog zijn.. 

Hoi Nikki, 
wat herkenbaar! Ik heb ook een zoontje van 8 weken die moeite heeft met zijn ontlasting. Vorige week dinsdag heb ik hiervoor contact gehad met het cb. Zij adviseerde om te gaan beginnen met Hero Comfort voeding (ik voedde al hero standaard) Dit heb ik gedaan. Donderdag had hij dan eindelijk weer ontlasting. Zaterdag en zondag heeft hij ook ontlasting gehad. Hij is nu in ieder geval stukken rustiger. Hopelijk zijn wij nu van dit probleem af. Mijn zoon poepte altijd om de dag. 
Ook gaf ze het advies om de boel wat te stimuleren met vaseline en overdag een aantal keer een theelepel water te geven. Dit kan ook een laxerend effect hebben. Ook kan het een fase zijn.
succes met je kleine man. Hopelijk wordt het snel beter 

Terug
Bovenaan