moeite met ontlasting

ons zoontje heeft geregeld moeite met zijn ontlasting, hij laat dan de hele dag scheetjes en gaat geregeld in zijn ‘poep houding’ zitten maar het lukt hem dan niet. Vaak lukt het hem dan pas een dag later met veel moeite en pijn, zijn ontlasting is dan echt enorm hard.. we hebben al vanalles geprobeerd, hij eet best gevarieerd, voldoende groentes en fruit en ook volkoren brood.. drinken doet hij meer dan voldoende, van de huisarts hebben we een poedertje gekregen wat het makkelijker zou maken om te poepen maar dit krijg ik op geen mogelijkheid bij hem binnen, niet door de limonade niet in een toetje niks.. hebben ook de laxo geprobeerd maar ook dit wil hij niet.. iemand tips?
 
Ik doe regelmatig even wat extra olijfolie door het toetje/ eten. Hier wordt de ontlasting soepeler van. Ook kun je chiazaad/ lijnzaad toevoegen aan bijvoorbeeld het toetje.
Vaak gebruik ik ook een klontje boter door het warm eten, met deze tips is de ontlasting beter geworden bij onze zoon.

Veel succes!
 
Werkelijk alles geprobeerd hier. Enige wat uiteindelijk werkte: direct stoppen met de verplichte vitamine D te geven! Na lang onderzoek wat nou de oorzaak kon zijn qua wat ons kind binnenkreeg: bleek dit heel nare bijwerkingen te hebben op ontlasting. Toen ging het probleem dat al een jaar speelde ineens over ?
 
Hopelijk is het al opgelost, maar voor de zekerheid: 
Lactulose vragen via de huisarts.
Het is een soort zoete siroop en je hoeft maar een klein beetje te geven. (cupje) ik vind het lekker smaken. Anders kan je dat makkelijker stiekem ergens doorheen roeren. 


bij mijn peuter hielp het ook om te stoppen met bananen eten (naast alle acties die jij ook had ondernomen)
 
Terug
Bovenaan