moeite met ontlasting

ons zoontje heeft geregeld moeite met zijn ontlasting, hij laat dan de hele dag scheetjes en gaat geregeld in zijn ‘poep houding’ zitten maar het lukt hem dan niet. Vaak lukt het hem dan pas een dag later met veel moeite en pijn, zijn ontlasting is dan echt enorm hard.. we hebben al vanalles geprobeerd, hij eet best gevarieerd, voldoende groentes en fruit en ook volkoren brood.. drinken doet hij meer dan voldoende, van de huisarts hebben we een poedertje gekregen wat het makkelijker zou maken om te poepen maar dit krijg ik op geen mogelijkheid bij hem binnen, niet door de limonade niet in een toetje niks.. hebben ook de laxo geprobeerd maar ook dit wil hij niet.. iemand tips?
 
Pruimen weken hier goed, lepeltje lijnzaadolie bij het ontbijt en/of gebroken lijnzaad door de pap. Veel drinken is ook heel belangrijk, maar dat weet je denk ik wel.. mijn dochter heeft ook zo'n fase gehad, maar sinds ze zindelijk is geen problemen meer mee gehad. Succes!! Ik weet hoe naar het kan zijn als moeder, zeker als je kindje er ook pijn bij heeft..
 
Terug
Bovenaan