moeite met ontlasting

Roosmarijn heeft op het moment erg veel moeite met haar ontlasting. Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en zit nu op 4 flessen met kunstvoeding en 2 of 3 borstvoedingen en nu heeft ze heel veel moeite met haar ontlasting. Plassen doet ze gelukkig wel heel goed, maar poepen heeft ze nu een dag overgeslagen en ze is maar steeds aan het duwen, maar er komt niks. Ze laat ook heel veel scheetjes. Ze heeft wel steeds honger, maar oh dat gehuil. Het doet me echt heel zeer. En dat terwijl ze helemaal niet zoveel huilde hiervoor. Ik hoop dat ze maar snel een luier vol mag maken en dat we dan het ergste gehad hebben. Ik heb de Friso voedingslijn al gebeld en zij zeggen dat het 2 weken wennen kan zijn. Dat het erbij hoort. En dat kinderen met flesvoeding niet iedere dag een poepluier hoeven te hebben.

Dit kost me echt heel veel moeite en ik heb me zelfs al schuldig gevoeld dat die borstvoeding afgebouwd wordt. Argh.
Als iemand tips heeft om haar een beetje te helpen dan hoor ik het graag. Want hoeveel liefde we haar ook geven, het helpt niet om die ontlasting kwijt te raken.

Liefs,

Hoi,
Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gehad en ik deed hem dan tempen met flink wat vaseline aan de thermometer. Dit wil vaak nog wel eens helpen..

Succes ermee!!

groetjes pally

Dank je wel voor de snelle reactie. We hebben al wel de thermometer gebruikt, maar op wat geligs tussen haar billetjes kwam er verder niks.
Ze gaat nu ook wat minder drinken. Ze valt tijdens de voeding in slaap. Maar dat huilen zal haar ook wel flink uitputten.

Liefs,

hoi hoi,

Onze kraamhulp adviseerde ons om de voeding aan te maken met rooibosthee, dat werkt voor onze Koen prima. Wij gebruiken de gewone Friso. We maken het voor een hele dag klaar met warm water uit de kraan, dan een theezakje rooibos thee erin, en als dat klaar is de schepjes voeding erin. Tot nu toe gaat het goed. Je kunt anders altijd nog overstappen op de Friso Comfort (hebben wij bij onze andere 2 jongens ook gebruikt ivm moeite met ontlasting).

Groetjes

Onze zoon kon niet/slecht zijn ontlasting kwijt omdat hij een nekwervel had die scheef zat.... En die huilde ook zo vreselijk en liet wel veel winden enz., maar onze fysio vertelde toen dat je zelf met een stijve nek of rug maar eens op de wc moest gaan zitten en flink duwen, ook niet te doen.
Ik zou eerst de comfort-voeding proberen, het kan ook de overgang zijn van bv naar fles en dat de standaard te heftig is.
Succes!

Jasmijn heeft ook last van winden, de ontlasting is wel zacht (hiervoor gebruikten we Nestle, toen was de ontlasting hard, nu gebruiken we Nutrilon hypoallergeen), maar omdat ze zo veel zit te persen en te winden hebben we sinds gisteren Infacol gekocht bij de apotheek op advies van de kinderarts. Weet niet of het gaat helpen, maar het is te proberen.
Succes!\

Gistermiddag, vlak na mijn berichtje, kwam er opeens een luier vol. En nog 2 uur later nog 1. En het was nog goede zachte ontlasting. Niet meer vloeibaar, maar wel zacht. Wat was ze opgelucht dat ze het kwijt was zeg. Meteen een big smile.
Daarna heeft ze even flink bijgedronken en een heerlijke nacht gehad. Nu kunnen we vandaag weer aan.
Wij hebben in het begin infacol geprobeerd tegen de krampjes, maar ze vond het echt smerig en ik vond het lastig om het goed in haar mondje te krijgen met de pipet. Nu geven we Cinababy tegen de krampjes.

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

Terug
Bovenaan