moeite met overgang bv naar flesvoeding

Mijn zoon is nu 4,5 maand oud en ik moet over 1,5 week weer beginnen met werken. Aangezien ik 8uur weg ben en kolven op mijn werk geen optie is wil ik de 11uur voeding vervangen door een flesje en om 15 u afgekolfde melk geven. Nu ben ik sinds enkele dagen bezig met een flesje geven om 11 uur maar de flesvoeding krijg ik er echt niet in! Borstvoeding in een flesje is geen probleem maar flesvoeding is een regelrechte ramp! Ik zit dan 3 kwartier met een krijsende baby die geen druppel neemt! Dan probeer ik m een beetje te geven bij de 15 u voeding en weer hetzelfde probleem. Zodra ik bv geef is het weer goed. Heeft iemand tips hoe ik dat ene flesje aantrekkelijk kan maken? Ik ben van plan om de andere voedingen zo lang mogelijk bv te blijven geven. Alvast bedankt!!
 
Hoi anoniem,
Misschien is het ee idee om de 11 uur voeding dan maar te vervangen door een fruithapje? Dat zou in principe best kunnen! Met mijn dochtertje heb ik in het begin hetzelfde probleem gehad, zij weigerde zelfs bv in de fles, een hele toestand voor de oppas. Uiteindelijk heb ik een fles vervangen door fruit en dit ging heel goed.
Het is heel goed mogelijk om de rest van de voedingen bv te geven. Ik heb mijn dochtertje een jaar zelf gevoed en op het laatst kreeg ze alleen 's morgens nog de borst. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tip, succes ermee en sterkte!!
 
Hallo,
Misschien kun je proberen om borst- en flesvoeding in het flesje te mengen? Dat is me namelijk op het c.b. verteld. ( kan ook als je niet genoeg melk hebt kunnen kolven ) De voedingen moeten dan wel koud worden gemengd. Je kunt eerst weinig flesvoeding toevoegen en zo de hoeveelheid steeds verhogen zodat je op het laatst alleen nog flesvoeding geeft. Zo went je zoon misschien aan een andere(?) smaak. Ik weet niet of je er wat mee kunt hoor!!
Ik wens je veel succes!
 
Terug
Bovenaan