moeite met plassen 23 weken, laagliggende placenta

Heb overdag (smorgens vroeg trouwens niet) vaak moeite met plassen. Dan moet ik me echt helemaal ontspannen, en dan komt er nog maar een beetje uit. Is dit normaal met 23 weken? (bij mijn 1ste had ik helemaal nergens last van) Of komt het door de laagliggende placenta? Iemand ervaring mee...
 
Ik herken dat wel van later in de zwangerschappen. Ik kan me goed voorstellen dat door het gewicht dat erop je blaas steunt de sluitspier harder moet werken en daardoor even wat langer de tijd nodig heeft om te ontspannen. Ook als ik niet zwanger ben heb ik na lang een plas ophouden moeite om te ontspannen.

Heb je misschien bekkenklachten? Daar ging ik ook heel krampachtig van mijn bekkenbodem aanspannen (en dus de sluitspier). Zolang je geen pijn hebt en nog kunt ontspannen lijkt het me niet zo'n probleem. Anders toch even langs de huisarts.
 
Ik herken het soms.. Heb dagen dat ik heel moeilijk kan plassen en de dag erna lijkt het of alles dan los komt. En daarna gaat het tijden goed. Nou schijnt mijn kind vrij laag te liggen (echo en hart zoeken echt meer bij schaambeen)
Dus misschien komt het daarvan, maar dat is gissen. Ik heb trouwens geen laagliggende placenta
 
Terug
Bovenaan