moeite met poepen

bas is nu ruim 5 maanden en krijgt al sinds dat hij 2,5 maand is friso comfort omdat hij anders last heeft van verstopping. het gaat heel erg goed met deze voeding maar nu het bijvoeden begint wordt het weer een p[robleem. hij is gek op fruithapjes iedere keer als hij iets nieuws krijgt heeft hij weer een paar dagen last. hij krijgt al geen banaan natuurlijk. heeft iemand nog goed advies???? kan ik al roosvicee laxo gebruiken? is dat niet slecht voor z'n darmen? hoop dat jullie wat weten anders ga ik ff naar de kinderarts (hij staat nog onder controle van het zh ivm 7 weken te vroeg geboren, er zijn verder nooit bijzonderheden)
wat wel helpt is met de thermometer een beetje prutsen alsof hij dan wel weet wat hij moet doen.maar dat lijkt me ook niet zo goed om vaak te doen

groetjes miek
 
absoluut niet de termometer gebruiken das al helemaal slecht zit wel iets suiker in de laxo siroop weet niet of je er op tegen bent anders zou ik idd effe naar de kinderarts gaan
 
geen thermometer inderdaad, je kunt wel roosvice lax proberen wat ook goed helpt en niet schadelijk is lactulose siroop(apotheek) 5 ml eens per dag is voldoende werkt uitstekend bij mijn kleine man, weet je trouwens dat de friso comfort ook verstoppend kan werken? gr
 
Zoals hier boven ook beschreven geen thermometer gebruiken hoor, en dat om de volgende reden! Wanneer jij je kindje op die manier helpt gaat het een stuk makkelijkerf om te poepen de darmen wennen hier aan en worden lui! Waar hij op latere leeftijd zeer veel problemen mee kan krijgen! Romi had ook veel last van verstopping toen zijn we Omneo gaan gebruiken en toen ging het veel beter! Zelfs met de fruit en groente hapjes gaat ze regelmatig af!
Mocht ze echt heel veel last hebben geven we haar een theelepeltje lactulose.

Succes Corine
 
Hoi,

Ik heb nog een ouderwetse tip van mijn moeder wat ze vroeger deden op advies van de huisarts!

Een stukje zeep nat maken en een beetje spits maken, en daarmee een beetje in de anus doen, dan glijdt het schijnbaar een stuk beter naar buiten.

Of een beetje olie kan ook helpen.

Suc6, ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Annette
 
Hoi,

Ik hoorde van een vriendin van mij dat ze in de fles gewoon wat slaolie deed nou en dat ging kei goed natuurlijk nog echt een middeltje van vroeger.

Succes
 
Terug
Bovenaan