moeite met poepen...

Ik heb het idee dat mijn dochter een beetje een 'peopprobleem' heeft. Als ze moet, dan wordt ze vreselijk onrustig en eet ze slecht. Ze is sowieso geen beste drinker. Ik denk dat het daar ook mee samen hangt. Ik stimuleer het drinken echt: variatie, lekkere dingen, leuke bekertjes, mooie rietjes, en er staat eigenlijk altijd wel wat klaar. Verder ben ik spaarzaam met bananen, hoe lekker ze die ook vindt, en geef ik vooral peer en meloen, en rozijntjes natuurlijk. Vindt ze gelukkig ook heerlijk. Maar poepen gaat nog steeds lastig. Soms kan ze er ook niet van slapen. Beetje een gek onderwerp, maar ik ben erg benieuwd of iemand het herkent. Of is het iets heel normaals? Zijn er tips?
 
Hoi,
Ik herken het probleem niet bij mijn eigen kinderen, sommige kinderen hebben meer moeite dan een ander. Vocht is inderdaad belangrijk, maar vaak hoeveel jij ervoor doet, hoe minder plezier kinderen hebben in het drinken. Datzelfde geldt voor het poepen. Wat je zou kunnen doen is extra vocht lepelen, bijvoorbeeld een extra toetje, pap 's ochtends of knijpfruit. Daar zit ook veel vocht in. Vaak is het loslaten van de ontlasting een spannende gebeurtenis voor kinderen, die gekoppeld kan zijn met angst. Kan het zijn dat er iets is gebeurd, bijv. kapotte billen, ongelukje met de zinderlijkheid of spanningen of stress in het gezin of ergens anders waar het kind is. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
Succes ermee.
Ester
 
Hoi,

Mijn zoontje is bijna 2 en ik herken het probleem wel een beetje. Hij hield zijn poep zo lang op, dat het op een gegeven moment hard werd. Het was een beetje een kringetje waar we in kwamen: doordat hij lang wachtte, werd zijn ontlasting harder en kreeg hij angst om te poepen. Ik heb nu Roosvicee Laxo in huis gehaald én ik geef 'm iedere ochtend visoliedruppeltjes in zijn pap. Het gaat letterlijk gesmeerd! Geen angst meer en zijn poep is zacht waardoor hij geen angst meer heeft om het te laten gaan. Misschien heb je iets aan deze tips?

Groetjes
Danielle
 
hoi,
Heb je ook al vele andere fruiten geprbeerd?
Kiwi schijnt erg goed te helpen en daar zit ook redelijk wat vocht in of manderijnen of elk ander sappig fruit.
Ik zelf heb van kinds af aan darm problemen, eet daarom ook geen wit brood maar wel veel fruit en rauwe groente zoals wortel of komkommer, ik merk bij mijn zoontje van bijna een jaar dat dat ook beter werkt hij wil namelijk niet zo heel goed drinken behalve pap dan, en door het vele fruit (denk ik) gaat het nu veel beter in de luier als je begrijpt wat ik bedoel! het is het proberen waard toch?
Ik geef het ze wel gewassen maar gewoon geschild en kleine stukjes dus niet helmaal fijn gemalen.
succes
 
Terug
Bovenaan