Moeite met s'middags rusten

A

Anoniem

Guest
Hallo dame's,

hebben jullie dat ook, moeite met het verplichte rustuurtje. Laat ik voorop stellen dat het zeker belangrijk is en je eigenlijk gewoon aan moet toegeven, en soms kom ik er niet onderuit, omdat ik anders gewoon omkieper.

Maar vaak als mijn dochtertje Lotte van 23 mnd om 12.30u in bed ligt, denk ik nog even een wasje draaien, even de email checken en de stofzuiger moet ook nog even door de kamer. Krijg nu ook echt last van nesteldrang, de parketvloer moet nog in de polisch. Voordat de kraamzorg komt moeten de keukenkastjes en kleerkasten gesopt en opnieuw ingedeeld worden en ga zo maar door. Hebben jullie hier ook last van.

Als ik echt te veel doe, dan komen er een paar harde buiken aan, en dan stop ik vanzelf (eigenlijk is het een signaal dat ik al te veel heb gedaan). Ik weet beter maar doe anders.

Enige herkenning??

groetjes Susan 33 4/7 wkn.

Herken dat zeker!
Ik heb hier nog geen kleine kinderen lopen (alleen soms de grote van mijn man zijn eerste huwelijk). Maar heb altijd wel andere dingen te doen en wil van alles nog.
Maar soms kom je er niet onderuit. Soms voel ik me na het slapen ook echt veel beter, soms alleen maar slechter haha!
Maar we moeten wel aan onszelf denken hoor! Hoe blij ik ook ben dat de badkamer na een poetsbuetr van vanmorgen helemaal blinkt haha!

Heel herkenbaar!! Ik heb ook een dochter van bijna 2 en gelukkig slaapt zij tussen de middag nog zo'n 2,5 uur. Elke keer neem ik me voor om dan ook even te gaan liggen, maar het komt er eigenlijk zelden van... Er zijn dan zoveel klusjes die ik snel nog even wil doen, dat die tijd voorbij vliegt. Aangezien ik een hardnekkige blaasontsteking heb en veel last van (soms pijnlijke) harde buiken, is het wel belangrijk dat ik genoeg rust, maar wat is dat moeilijk zeg! Gelukkig heb ik nu verlof en mijn dochter blijft wel gewoon 2 dgn per week naar het kinderdagverblijf gaan, dan heb ik toch wat meer rust.

groetjes,
Ikke mv 1 & ? (34 wkn en 4 dgn)

Ook hier   heel herkenbaar!
Zelfs op een dag als vandaag wanneer mn zoontje voor de hele dag naar het kdv is heb ik nog moeite om de tijd te vinden om ff te gaan liggen...
Ik moet ook zoveel van mezelf: ben nog steeds met mn studiebezig. Hiervoor moet ik twee ochtenden naar school, dus met ovv vanuit almere naar a'dam en dan een aantal trappen op naar de college ruimte (natuurlijk zitten beide vakken op de bovenste verdieping). Op dinsdag en woensdag wanneer mn zoontje dus op t kdv zit moet ik dan aan mn huiswerk, de was ff draaien, nog wat voorbereidiengen doen voor de beeb enz enz... Elke keer denk ik ik ga smiddags slapen anders trek ik het niet, maar het is er nog maar twee keer van gekomen.
Verder staat mn agenda vol met allerlei afspraken voor dingen die ik nog echt ff moet regelen voordat de beeb komt en dan wil ik ook nog graag de toets maken op 25 oktober!
Vraag me vaak af waar ik nu helemaal mee bezig ben, maar kan me er maar niet bij neerleggen....
En wanneer mn zoontje thuis is wil ik natuurlijk nog leuke dingen met hem doen ook: zo zijn we vorige week nog naar artis geweest: geen succes, ik kan het gewoon niet meer al dat lopen....
Ben benieuwd of ik een beetje aan rust toekom na de bevalling....
Ach zolang ik nog niet in de college zaal of achter mn comp in slaap val ga ik gewoon door!

Liefs Nika

Hoi

van af gisteren heb ik heel erg nesteldrang, alles moet klaar en moet van alles en wat gebuuren. Ik mag alleen niks doen van de gynekoloog omdat ik met 30 weken in ziekehuis was met weeen. Ik moet me dus heel erg inhouden om niks doen.

Ik heb ook gezinshulp gekregen die 1 keer in de week komt om mij te helpen, ze mag morgen alle klusjes dooen wat ik in de hoofd heb en de rest moet maar mijn vrind doen ( hij word nu wel beetje gek van al die klusjes die ik hem geevt, maar hij doet het wel  )

Ik heb ook een dochter van bijna 22 maanden en die vraag de hele dag aandacht, ze is laatste tijd ook beetje verandert net zo als of ze voel dat het iets ga geburen. Ik kon het eers ook niet om te gelijk met haar naar bed gaan, ook nog van alles en wat willen doen, maar zo een week gaat het goed. Even boterham samen eten, kleine op bed legen en meteen de bed in. Ik slaap zo 1 en half uur en ik merk het heel goed, de kouken gaat stukje makelijkker en ben nit zo snel boos op mijn dochter ( of mijn vriend ).

Nog ff volhoude he

Groetjes Boontje 35w5d

Hahahaha!! Vandaag had ik m'n eerste dag verlof en m'n zoontje ging naar de peuterspeelzaal. Hij werd daarna door m'n ouders opgehaald en zou daar dan een broodje eten en even slapen zodat ik wat dingen in huis kon doen en rust kon nemen.
Nou....vergeet het maar!!! Ben aan dat rusten helemaal niet toe gekomen. Wou dit nog doen..en dat nog doen..
Maar goed. Het is weer schoon!!

Mams79
33 wkn en 2 dgn

hoi

ja ken het,ik probeer ook elke keer een dutje te doen maar meestal gaat de kleine dan toevallig niet slapen,vandaag kon ik geen dutje doen en wat denk je zij dus wel.volgens mij voelt ze het aan hoor als ik op bed lig.maar ben nu al in de ziektewet dus kan smiddags als onze meid aan het spelen is een beetje op de bank hangen.sochtends doe ik meestal de schoonmaak klusjes als ik net uit bed ben,dan heb ik nog energie haha.ach zolang mijn dochter niet te vervelend is   komt het goed.en heb nu last van mijn bekken dus moet wel op tijd rusten anders krijg ik het zelf te verduren. gr wendy 32 wk

Terug
Bovenaan