moeite met vast voedsel

Hallo moeders,

Even jullie mening over het volgende gevraagd; mijn dochter van bijna 6 mnd oud, geef ik nu al een paar weekjes af en toe fruit (banaan of peer) en groente (wortel), maar het wil nog niet echt.....:( Ze steekt haar tong uit ipv mond open. Ik maak er geen strijd van, dus geduldig doe ik t voor..etc etc...maar na 2 weken nog niet echt verbetering. Soms gaat ze lachen en dan zie ik mijn kans...hop een hapje naar binnen...ze trekt vervolgens een vreselijk vies gezicht (jjaaaa, nogsteeds na 2 wk) en begint te kokhalsen af en toe. We zijn dan inmiddels 15 minuten verder en mevrouw heeft nauwelijks wat op. Tja, hoe pakken jullie dit aan?

groetjes,
mama van Izona
 
Nog steeds na twee weken?????? Joh, het is pas na twee weken. Gewoon doorgaan met steeds een hapje geven. Het is bijvoeding. Het komt vanzelf goed. Het is ook moeilijk voor een kind van 6 maanden dat nog nooit vast voedsel heeft gegeten, het is een hele andere beweging. Je zal zien dat het vanzelf beter zal gaan.
 
Hoi,
Idd wat reisa zegt,het is pas 2weken, je moet het even de tijd geven..
En een tong uitsteken is juist normaal/goed dat doen ze allemaal in het begin, ze weten nog niet hoe ze dat voedsel van de tong naar de keel krijgen, het duurd even voor ze beseffen dat ze de verkeerde kant op bewegen om het zo maar te zeggen..
En ze krijgen dan ook al wat binnen hoor al lijkt dat niet, maar met deze beetjes begint het!

Succes en veel plezier, het is nog echt bijvoeding, dus ze heeft tijd genoeg om het te leren!

Gr MJ
 
geen opbeurende berichten voor je van mijn kant... mijn zoon krijgt al 6 weken hapjes voorgeschoteld en reageert zo'n beetje hetzelfde als jou dochter! Vandaag toch het idee dat er een hap echt in ging!
Ook krijgt hij 1 keer op een dag een babykoekje in zijn hand en daar sabbelt hij heel wat op en ik vind steeds minder terug dus wie weet!

Groetjes en lekker blijven proberen!
 
Ok, het is duidelijk dat het veel tijd nodig heeft. Ik begrijp het. Het is ook allemaal zo nieuw, de eerste baby in huis. Ik zal gewoon blijven proberen....bedankt voor jullie reacties!

groeten,
Rozemarijn
 
Gewoon wat geduld hebben.
"Foppen" werkte hier averecht. Daarmee bedoel ik dat als ik een lepen in haar mond steek als ze gaapt of lacht dat ze dan het eten haar mond uitwerkt (soms via kokhalzen)

Gewoon het eten zelf laten pakken en in de mond laten steken.
We hebben haar eerst laten oefenen met een korstje brood.

Of als je liever met een lepel eten geeft, wachten tot de mond open gaat en dan lepen naar binnen en het eten eraf laten zuigen.

 
Mijn dochter vond bijvoeding wel grappig en interessant, maar speelde er vooral mee. Even in de mond en tuf, zo weer uit het mondje gewerkt... Het maakte niet uit wat/hoe ik het gaf: prutje, stukken a la Rapley, broodkorsten, groente, fruit... het maakte echt geen verschil.

Met 8 maanden (dus na 2 maanden!) ging ze plotseling goed groente en fruit eten (van de ene op andere dag, van bijna niets naar 100-150 gram!). Brood heeft langer geduurd, dat at ze nauwelijks, tot ze 10 maanden was.

En nu eet ze alles met smaak!

Geduld hebben dus inderdaad... En blijven aanbieden (met initiatief bij kindje).
(al was het voor mij ook wennen hoor, mijn oudste smulde van dag 1 van de bijvoeding)
 
Goed om te horen allemaal...dat stelt me weer gerust. Ik maak er ook geen punt van, alleen ben ik dan wel benieuwd hoe dat bij anderen gaat....heel verschillend dus. Ze drinkt gelukkig heel goed.

ps: vandaag op het kdv heeft ze een paar hapjes banaan gehad!!!! Ze kan het wel :)

Bedankt moeders!
 
Terug
Bovenaan