moeite met vaste tijden

onze dochter is nu 9 wk en krijgt nog steeds 6 voedingen van 100 tot 140 cc. Maar de meeste tijd drinkt ze niet meer dan 120 en zodra we er meer in proberen te stoppen dan komt er een deel weer uit. Dus dat heeft geen zin.
Ook het stoppen van de nachtvoeding krijg ik nog niet voor elkaar.
Ik ben benieuwd hoe jullie die vaste tijden erin gekregen hebben. Ze komt wel zelf wanneer ze honger heeft. overdag slaapt ze niet zoveel, maar zodra ze er s'avonds in bed ligt (na 19.00) dan valt ze heel vast in slaap en is ze ook niet wakker te krijgen voor de laatste voeding. Dit heeft wel weer tot gevolg dat de tijden in de hobbel komen.

Dus graag wat tips hoe we vaste tijden kunnen krijgen. (want wakker maken voor eten heeft niet veel zin want dan eet ze niks)

Al vast bedankt gr karin
 
Hoi Karin!

Ik had precies hetzelfde probleem als jou! Mijn zoontje is nu 4 maanden en slaapt heel af en toe een nachtje door. Hij at ook niet op vaste tijden en wat jij zegt wakker maken had geen zin want dan at hij niet. Mij hebben ze toen gezegd dat ik een schepje pap bij de voeding moest doen bij de laatste fles. En je denkt nu waarschijnlijk dat mag pas vanaf 4 maanden maar vroeger kregen ze al vanaf 2 maanden vaste voeding. En het enigste wat je volgens mij kunt doen is gewoon afwachten... Het komt vanzelf wel op een dag!
Ik wens je in iedergeval wel veel sterkte want je zult wel erg moe zijn en ik weet hoe je je voelt. Maar als je dochtertje naar je lacht als ze het snachts wakker word dat maakt alles toch weer goed een beetje? Tenminste bij mij wel daar haal ik mijn energie uit! Nah veel suc6!
 
Ik heb bij mijn zoontje vanaf 9 weken een ritme ingebouwd. Ik begon door de laatste voeding om 9 uur te doen, toen om 8 uur en nu om 7 uur. Je kan de laatste voeding wat zwaarder maken.
Krijg je haar ook niet wakker als je haar luier verschoont? Misschien kun je haar 's avonds in bad doen. Bij mij hielp dat goed.
Het kan ook gewoon zo zijn dat je nu al in een goed ritme zit. Misschien is ze er nu nog niet aan toe om door te slapen. Merk je dat er steeds meer tijd tussen de nachtvoedingen zit? Zo ging dat bij mij namelijk. Totdat hij met 10 weken echt doorsliep, van 7 tot half 8. Dus dat is best lang.
Sucses ermee.
 
hoi,
als je dochter niet meer wil dan 120 cc, dan is dat toch prima?! Gewoon wel 140 aanbieden per keer en dan zie je wel wat ze opmaakt.
Wij hebben de nachtvoeding er af gekregen door onze zoon om half 11 voor de laatste voeding wakker te maken en dus om half 11 nog wat te geven. Ook al maakt-ie maar 80 cc op, dan redt hij het tot 7 uur 's ochtends. We maakten hem eerst om half 12 pas wakker, met het idee: hoe later je 'm wakker maakt, des te langer hij slaapt. Maar als je je kindje eerder op de avond wakker maakt, kan hij een langere nacht maken. Het dag-nachtritme is dan duidelijker aanwezig.
Bij ons werkte het in elk geval wel en ik vind het heerlijk. Trouwens, we zijn er bij onze zoon mee begonnen toen hij elf weken was (5 kilo).
Hopelijk heb je er wat aan.
Succes in elk geval (en een fijne jaarwisseling).
 
Hoi Janneke,

Dank je wel voor de tip. Ze heeft gistereavond zowaar een nachtje doorgeslapen (en ik ook natuurlijk. En heb dus lekker kunnen uitrusten. Je hebt inderdaad gelijk een lach doet wonderen maar toch doorslapen is erg lekker.
Wat bedoel je precies met pap. (is dit bambix of zo) ik heb de term vaker gehoord maar heb geen idee.

Al vaste bedankt,

gr karin
 
Ook wij hebben overdag een vast schema ingevoerd en bij de laatst voeding een schepje pap toegevoegd. De voeding voor de laatste doen we altijd iets minder, zodat hij echt honger heeft voor de laatste voeding. We maken hem dan wakker, verschonen hem dan ook zodat hij goed wakker is en dan krijgt hij dus een volledige voeding met een schep pap. En hij slaapt al vanaf 7 weken de hele nacht door (toen zijn we met Nutriton begonnen, dat is voor spugende baby's onder 4 maanden, maar dit heeft hetzelfde effect als pap, ons zoontje spuugde niet maar kreeg dit om door te slapen). Hij zit nu op 5 voedingen en krijgt zijn laatste voeding om 22:00 en zijn eerste om 07:00 uur. Succes !
 
Hoi,

Mijn zoon is 5 maanden en heeft in principe geen vast schema en het maakt me echt niet uit. Soms sliep hij redelijk door maar de DKTP prik verstoorde dat altijd, verder heeft hij veel last van zijn darmen. Pap (rijstebloem) helpt niet.. het hangt volgens mij ook van je kind af.

Ik kijk gewoon niet op de klok, als hij komt komt hij en vaak weet ik smorgens niet eens hoe vaak ik eruit ben gegaan.

Succes.
 
Terug
Bovenaan