Moeite met warm eten!

Hallo allemaal,

De eerste keer dat ik na 17.5 weken zwangerschap iets ga posten. Ik heb wel al enorm veel van jullie allemaal gelezen!

Goed.. Ik ben bijna 18 weken zwanger en heb problemen met warm eten. Soep en pizza (lees zout) gaat goed. Maar dat probeer ik niet teveel te eten natuurlijk. Dus ik probeer elke week een gezonde soep met veel groente te maken. Ook probeer ik door de dag heen een wortel, tomaat en dat soort dingen te knabbelen. Vlees en vis krijg ik niet/slecht weg. En na warm eten is mijn buik compleet de weg kwijt..
Ik slik wel multivitamine voor zwangere. Visolie slikken is geen optie helaas (lees echt geen succes!!) ik vroeg me af of jullie hier ook last van hebben en hoe jullie het te weinig aan Groente en vis eten hebben opgelost...

Alvast bedankt voor de reacties en misschien wel handige tips :)
 
Ja, hier ook!! Ik kon tot 12 weken amper groente eten (soms wat rauwe groente). Helaas is dit nog niet helemaal terug, ik ben nu 17 weken. De verloskundige heeft gezegd dat dit heel normaal is en tot week 20 kan duren, en als je pech hebt de hele zwangerschap. Ik had hier ook erg veel moeite mee (nog wel!) maar jezelf dwingen is echt geen goed idee.. je lichaam geeft al het gewoonweg niet te willen hebben. Ik eet idd ook soep, salades en dus rauwkost. Verder lekker veel fruit, volkoren brood & noten.
Waarom kun je de visolie trouwens niet hebben? Er is ook een plantaardig supplement van, mogelijk reageer je hier wel goed op! Succes!!
 
Oooo dat stelt me al wat meer gerust. Je weet dat je gezond moet eten.. En als dat dan niet lukt is dat best frusterend. Fruit gaat er inderdaad in als koek!
Ik heb jaren in een viswinkel gewerkt en was altijd gek op vis. Maar pillen en tabletten en alles wat er op lijkt heel doorslikken kan ik niet. Ik kauw alle pillen tot walging van mijn man.. Haha! Visolie op een lepel proef ik de hele dag dus dat was ook niks.
 
Niet gek hoor. Je kindje pakt heus wel genoeg, en gewoon blijven proberen. Ik had t aan t begin vanwege wat misselijkheid en aan t eind (iig bij dochter 1) toen ze tegen mijn maag drukte. Niks smaakte me. Maar je baby pakt alle voedingsstoffen voordat jij ze krijgt als ik t goed heb, dus maak je daar niet te druk om!
 
Wat misschien een idee is; een gezonde smoothie elke dag. Bijv met rauwe spinazie (goed wassen!) verse ananas en banaan. Drinkt zich naar mijn idee heel makkelijk weg en je proeft de spinazie niet eens. Ziet er alleen wel bijzonder uit haha. 
 
Wat Rozenmeisje zegt doe ik ook inderdaad. Ben 14+6 weken en heb vanaf het begin van mijn zwangerschap ook veel moeite met warme groenten. Daarom ook dagelijks een smoothie bij de lunch met veel groente (oa spinazie idd) en fruit en dat gaat er wel in. In de avond probeer ik dan nog wat rauwkost/salade te eten, soep of brood. Vlees gaat gelukkig wel goed, vis ook wat minder ?
 
Terug
Bovenaan