<p>Dag allemaal, </p><p>Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen mijn gedachten hierover te ordenen/misschien tips hebben.</p><p>Mijn dochter (18 maand) vind de opvang erg lastig. Ze gaat 2 keer per week naar de dreumesgroep (naar verhouding grote groep, wel lieve leidsters). De leidsters geven aan dat ze het lastig vindt daar. Ze 'komt niet tot spelen'. Eten en slapen gaat wel goed.</p><p>De feiten: De groep is groot. Sinds kort gaan ze vanaf 15 maand al van de baby naar de dreumesgroep. Ze moeten zich dan dus al redelijk zelfstandig kunnen redden met spelen. De leidsters geven nu aan dat ze mijn dochter veel op schoot hebben en dat ze dus veel aandacht vraagt/huilt. En, omdat corona er tussen viel bij de overgang naar deze groep, heb ik geen idee hoe een dag binnen bij die groep eruit ziet. Er is ook geen duidelijk afscheid/welkom geweest bij de groepen.</p><p>Waarom zit dit mij nou dwars? Ik weet dat niet zo goed... Misschien omdat ik het toch als aanval voelde, mijn kind is immers fantastisch (snappen jullie vast wel haha) en is thuis heel makkelijk. Ze is wel ontzettend gevoelig, maar dat zijn haar ouders ook, dus erfelijk belast. Ik betrap mezelf erop dat ik nu de hele tijd maal over oplossingen. Wat kan ik nou doen om haar op de opvang blij te krijgen? Wat moet ik met deze info? </p><p>En tegelijk begin ik me schuldig te voelen dat ze naar de opvang moet omdat wij beide werken... Maar maak ik het nou in mijn hoofd niet veel groter dan het is? </p><p>Graag jullie gedachtengang! Zodat ik niet zoveel meer pieker haha en het beste kan doen voor mn meisje.</p><p>Bedankt!</p>