moeite...

A

Anoniem

Guest
Ik ben noodgedwongen om voordat ik echt zwanger kan worden een aantal kilo's kwijt te raken. Best veel kilo's eigenlijk. Maar in de tussentijd is echt iedereen in mijn omgeving zwanger. Vooral de mensen die dan ook nog een stuk jonger zijn. Ik heb hier veel moeite mee, ik wou vroeger graag jong kinderen, helaas heb ik de ware pas 4 jaar geleden ontmoet en zijn wij vorig jaar getrouwd. Wij willen supgraag een kindje, maar nu na 8 maanden is dat nog niet gelukt. Ik moet eerst de nodige kilo's kwijtraken omdat ik dan minder kans op complicaties hebt. Wie herkent zich hierin? Mijn verlangen is supergroot en nu moet ik toch weer even wachten...

Groetjes Victory

hoi victory

ik hoor hier eigenlijk niet maar wil toch even reageren.
ik was ook veelste zwaar maar toen we wisten dat we voor kinderen wilden gaan ben ik eerst flink gaan lijnen voordat we stopten met de pil.
maar toch was ik nog te zwaar ongeveer 15 kilo maar daar werd niets van gezegd.
wij hebben er 8 maanden over gadaan om zwanger te worden, en toen ik voor de eerste keer naar de vk ging zei ze dus ook dat ik het beste even naar een dietiste te gaan om op te letten met eten.
dus als je te zwaar bent komen ze daar altijd wel mee aanzetten maar je weet zelf ook wel dat het beter is om af te vallen.
zeiken kunnen ze goed he.
maar goed wat ik hiermee wilde zeggen ook ik ben gewoon zwanger geworden terwijl ik overgewicht heb, dus laat de moed niet zakken en ga er gewoon voor let op met wat je eet maar lijn niet te streng want dan word je ook niet zwanger is mij verteld.
mag je wel naar een dietiste?
anders is het misschien wel slim om het daar over te hebben dat je ook bezig bent met zwanger te worden.

succes meid en ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.

liefs bello

hoi victory

ik hoor hier eigenlijk niet maar wil toch even reageren.
ik was ook veelste zwaar maar toen we wisten dat we voor kinderen wilden gaan ben ik eerst flink gaan lijnen voordat we stopten met de pil.
maar toch was ik nog te zwaar ongeveer 15 kilo maar daar werd niets van gezegd.
wij hebben er 8 maanden over gadaan om zwanger te worden, en toen ik voor de eerste keer naar de vk ging zei ze dus ook dat ik het beste even naar een dietiste te gaan om op te letten met eten.
dus als je te zwaar bent komen ze daar altijd wel mee aanzetten maar je weet zelf ook wel dat het beter is om af te vallen.
zeiken kunnen ze goed he.
maar goed wat ik hiermee wilde zeggen ook ik ben gewoon zwanger geworden terwijl ik overgewicht heb, dus laat de moed niet zakken en ga er gewoon voor let op met wat je eet maar lijn niet te streng want dan word je ook niet zwanger is mij verteld.
mag je wel naar een dietiste?
anders is het misschien wel slim om het daar over te hebben dat je ook bezig bent met zwanger te worden.

succes meid en ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.

liefs bello

Ha meid,

Eerst het volgende: echt heel jammer voor je dat je nog niet zwanger bent. ik lees hier regelmatig mee en merk dat je regelmatig reageert en enorm verlangt naar een kindje.... maar dat het nog niet gelukt is.
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je bover de 35 bent mag je er zeker anderhalf jaar voor uit trekken. En als je zwarder bent ook.
Ik zou niet stoppen met proberen! Streng lijnen is zowiezo niet goed. Je kan jezelf uithongeren en jezelf een superstreng slablad-dieet opleggen maar weet wel dat je net zo hard weer aankomt als je weer normaal gaat eten.
heel belangrijk is: schrijf eens op wat je allemaal eet op een dag. Waar begint je dag mee, wat neem je tussendoor, wat drink je???
Om af te vallen moet je geen crashdieet volgen maar uitgebalanceerd eten. Bijvoorbeeld:

7.00
2 glazen lauw water op de nuchtere maag.. yoghurt met muesli en zoetstof of een boterham met boter en kaas/kipfilet, 1 kop koffie

9.30
appel/aardbeitjes en 1 glas water (lauw water is beter te drinken dan koud)

12.00
3 sneetjes brood met ham/kaas/(in kipfilet zit weinig calorieën) en 2 glazen water en koffie

15.00
liga/mueslireep/fruit en 2 glazen water

17.30 200 gram groente/sla, 2 eetlepels aardappels/rijst/pasta met jus en een stukje vlees (kipfilet is heel mager) en daarna magere yoghurt, eet je lekker vol!

20.00 lekker een bakje koffie met een chocotof (1 f 2, maar ook niet meer!!!)

22.00 1 of 2 augurken (zit echt niks in) en een lekker glas fris, in cristel clear 50/50 zit echt bijna niks.

* alcohol is calorierijk maar mag je gerust in het weekend wel doen, maar met mate.
* als je zoetigheid in je koffie of thee wilt, kun je ipv aspartaam ook stevia of agavesiroop gebruiken. Dit is bij de natuurwinkel te koop en zitten weinig calorieen en is veel gezonder dan suiker/aspartaam.
* ook met de mayonaises kun je light varianten krijgen, op yoghurtbasis....
* sausjes ed zijn echte killers... daar zit enorm veel in.
* zorg dat je geen chips en koek in huis hebt of leg dit achter slot en grendel voor visite, de sleutel breng je bij de buurvrouw, zodat je die kunt ophalen als je visite krijgt.
* neem genoeg water voor het afdrijven van afvalstoffen. 2 liter is het maximale maar wel echt nodig. En als je jezelf er aan went af en toe even 2 lauwe glazen water naar binnen te klokken zul je zien dat je die 2 liter snel haalt.
* beloon jezelf als je een week goed hebt gegeten. Niet met zoetigheid en snack maar met een tijdschriftje of iets wat je leuk vind.

Een vriendin van mij is op deze manier veel kilo's kwijt geraakt en ook niet meer aangekomen. Het is echt enorm belangrijk dat je op je eetpatroon let.
Gezond en gevarieerd eten... geen snacks (af en toe mag het eens!)

Succes en geef de moed niet op!!! Het komt vast goed!

En als je eens zondigt, door enorm veel te snoepen... geef de moed dan niet op... geef jezelf niet op de kop door een dag niks te eten maar ga gewoon verder met je gezonde patroon, iedereen die wil afvallen zondigt wel eens en dat hoort erbij, maar laat je daardoor niet wijs maken dat je daarna wel weer kan gaan snoepen omdat je toch al de fout in bent gegaan.

En bedenk eens waardoor je zwaar bent geworden. Snoep je veel, eet je onregelmatig, wat kun je echt niet weerstaan????? Eet je als je je verdrietig, boos, blij voelt?? Als je een emotie-eter bent dat is het moeilijk om niet te eten als je je verdrieitg en boos voelt. Dan is het goed om eens met een psycholoog te praten... dat leer je beter met die emoties om te gaan... laat ze gewoon toe en eet je verdriet niet weg! Door ze toe te laten, verwerk je ze en gaan ze op een gegeven moment weg!

Nou, dit schoot me nog even te binnen.... misschien vind je me overdreven maar ik hoop dat ik je een beetje kan helpen!

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn overgewicht is niet altijd aanwezig geweest en is door mijn boulimia erger geworden. Nu ik daar inmiddels van genezen ben, ben ik via de Weight Watchers gaan afvallen. Ik weet precies wat ik moet eten om gezond te zijn en af te vallen, maar ik at inderdaad al mijn emoties weg met eten. Nu met de Weight Watchers gaat het heel goed en ben nu sinds 2 weken al 3 kg kwijt, ik moet er nog 15 maar ben op de goede weg.....het feit is alleen dat iedereen om mij heen zwanger wordt en dat ik het heel graag wil, maar als ik nu zwanger zou worden zou dat wellicht veel complicaties geven en dat risico vind ik te groot. Maar ik laat het lot z'n gang gaan en hoop voordat ik zwanger wordt toch wat kilo's kwijt te zijn. Maar aan de andere kant zou ik het liefst meteen zwanger worden, maarja je kan niet alles tegelijk. Ook vindt ik het frustrerend om te lezen dat sommige mama's twijfelen of ze een 3-4 of 5de kindje willen, terwijl ik nog geneens een kindje hebt. Heel kinderachtig natuurlijk, maar soms klinkt het allemaal zo makkelijk.

Bedankt voor de lieve woorden!

Liefs Vic

He Victory,

Ik ben zelf veeeeel te zwaar (mag wel 30 kilo afvallen), loop zelfs in het ziekenhuis, maar de gyn heeft mij nog nooit verteld dat ik moet afvallen ofzo...moet ook zeggen dat t bij mij voornamelijk aan de buitenkant zit (benen en billen), bij mijn buik valt het wel mee...

Dus ik weet dat niet iedereen hier moeilijk over doet....

Mijn nichtje woog 130 kilo toen ze zwanger raakte, liep ook in t ziekenhuis en zelfs daar is nooit iets over gezegd.

Tuurlijk is het goed om wat kilo's kwijt te raken, maar das wel makkelijker gezegd dan gedaan, wat ik ook doe het werkt niet...alleen een crashdieet en dat doe ik natuurlijk nu niet...

Sterkte!

groetjes Yosha

He Victory,

Ik ben zelf veeeeel te zwaar (mag wel 30 kilo afvallen), loop zelfs in het ziekenhuis, maar de gyn heeft mij nog nooit verteld dat ik moet afvallen ofzo...moet ook zeggen dat t bij mij voornamelijk aan de buitenkant zit (benen en billen), bij mijn buik valt het wel mee...

Dus ik weet dat niet iedereen hier moeilijk over doet....

Mijn nichtje woog 130 kilo toen ze zwanger raakte, liep ook in t ziekenhuis en zelfs daar is nooit iets over gezegd.

Tuurlijk is het goed om wat kilo's kwijt te raken, maar das wel makkelijker gezegd dan gedaan, wat ik ook doe het werkt niet...alleen een crashdieet en dat doe ik natuurlijk nu niet...

Sterkte!

groetjes Yosha

Terug
Bovenaan