Ha meid,
Eerst het volgende: echt heel jammer voor je dat je nog niet zwanger bent. ik lees hier regelmatig mee en merk dat je regelmatig reageert en enorm verlangt naar een kindje.... maar dat het nog niet gelukt is.
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je bover de 35 bent mag je er zeker anderhalf jaar voor uit trekken. En als je zwarder bent ook.
Ik zou niet stoppen met proberen! Streng lijnen is zowiezo niet goed. Je kan jezelf uithongeren en jezelf een superstreng slablad-dieet opleggen maar weet wel dat je net zo hard weer aankomt als je weer normaal gaat eten.
heel belangrijk is: schrijf eens op wat je allemaal eet op een dag. Waar begint je dag mee, wat neem je tussendoor, wat drink je???
Om af te vallen moet je geen crashdieet volgen maar uitgebalanceerd eten. Bijvoorbeeld:
7.00
2 glazen lauw water op de nuchtere maag.. yoghurt met muesli en zoetstof of een boterham met boter en kaas/kipfilet, 1 kop koffie
9.30
appel/aardbeitjes en 1 glas water (lauw water is beter te drinken dan koud)
12.00
3 sneetjes brood met ham/kaas/(in kipfilet zit weinig calorieën) en 2 glazen water en koffie
15.00
liga/mueslireep/fruit en 2 glazen water
17.30 200 gram groente/sla, 2 eetlepels aardappels/rijst/pasta met jus en een stukje vlees (kipfilet is heel mager) en daarna magere yoghurt, eet je lekker vol!
20.00 lekker een bakje koffie met een chocotof (1 f 2, maar ook niet meer!!!)
22.00 1 of 2 augurken (zit echt niks in) en een lekker glas fris, in cristel clear 50/50 zit echt bijna niks.
* alcohol is calorierijk maar mag je gerust in het weekend wel doen, maar met mate.
* als je zoetigheid in je koffie of thee wilt, kun je ipv aspartaam ook stevia of agavesiroop gebruiken. Dit is bij de natuurwinkel te koop en zitten weinig calorieen en is veel gezonder dan suiker/aspartaam.
* ook met de mayonaises kun je light varianten krijgen, op yoghurtbasis....
* sausjes ed zijn echte killers... daar zit enorm veel in.
* zorg dat je geen chips en koek in huis hebt of leg dit achter slot en grendel voor visite, de sleutel breng je bij de buurvrouw, zodat je die kunt ophalen als je visite krijgt.
* neem genoeg water voor het afdrijven van afvalstoffen. 2 liter is het maximale maar wel echt nodig. En als je jezelf er aan went af en toe even 2 lauwe glazen water naar binnen te klokken zul je zien dat je die 2 liter snel haalt.
* beloon jezelf als je een week goed hebt gegeten. Niet met zoetigheid en snack maar met een tijdschriftje of iets wat je leuk vind.
Een vriendin van mij is op deze manier veel kilo's kwijt geraakt en ook niet meer aangekomen. Het is echt enorm belangrijk dat je op je eetpatroon let.
Gezond en gevarieerd eten... geen snacks (af en toe mag het eens!)
Succes en geef de moed niet op!!! Het komt vast goed!