Ons zoontje van 6 weken heeft snachts in zijn wiegje een enorm moeizame ademhaling. Hij klinkt ontzettend benauwd, met vocht in de ademhaling. Veel tussenpozen waar z'n ademhaling uitblijft, ongeveer 2 seconden. Echt heel sneu om te horen, hij lijkt echt te worstelen.<br /><br /><br />Overdag slaapt hij alleen in de draagdoek, omdat hij zich niet weg laat leggen, daar heeft hij er geen last van. Ik laat hem soms ook in mijn armen in slaap vallen, op zijn zij tegen me aan, dan gaat het ook goed.<br />Hij slaapt wel door, tot hij zichzelf ermee wakker maakt. Maar dit kan 2 uur duren. Het kan ook ineens weer afzakken.<br /><br />Als we hem op bed leggen is er vaak nog niets aan de hand. Soms begint het na een half uurtje, soms na een uur, soms na 10 minuten al. We letten erop hem na zijn voeding minimaal 30 minuten rechtop te houden, en zijn bedje staat ook met het hoofdeind omhoog.<br /><br />Als hij zoveel moeite heeft, val ik niet meer in slaap. Enerzijds omdat het echt doodeng klinkt, en anderzijds omdat het vaak wachten is tot hij zichzelf wakker maakt en ervan begint te huilen. Na een paar keer terugleggen (het is dan altijd weer eventjes weg), en opnieuw worstelen, haal ik hem uit zijn wiegje en laat ik hem op mij slapen. Ook op zijn rug, in mijn arm (veilig). Dan hoor ik nog steeds wel de vochtige ademhaling, maar blijft het wel rustig. Terwijl hij minder schuin ligt dan in zijn wiegje. <br /><br />Hebben anderen hier ervaring mee? Ik bel sowieso vandaag het cb er even over, maar ik ben benieuwd of mensen dit herkennen?<br /><br /><br />