moeizame ontlasting

Hallo, ik zit met een probleem. Mijn zoontje is bijna 10 weken oud, hij eet goed. Hij zit op 6 voedingen per dag van 140cc. Geen probleem, maar nu komt het. Hij heeft gemiddeld 1 poepluier in de 3 tot 4 dagen. Is dit normaal????????? Hij perst wel, maar er komt niets en dan eindelijk na 3 tot 4 dagen is het er eindelijk uit. Je ziet gewoon dat hij er last van heeft. Ik geef hem tussendoor wat water, want dat zou helpen zeiden ze bij CB. Niet echt dus.

Wie kent dit probleem en wie heeft er advies voor mij.

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Angelique en Damian(10 wk)

Hoi,

Ik ken het probleem Bryan heeft er ook erge last van. Ik mocht van het cb 10 cc extra water in zijn fles doen. Het resultaat is er nog niet, hij heeft nu om de dag een poepbroek, maar moet er ook erg veel moeite voor doen om het eruit te krijgen. Er zijn trouwens druppels van vsm om de ontlasting zachter te maken. Misschien dat het werkt.
mocht je ineens de oplossing gevonden hebben, hoor ik het graag.
Gr. mir

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Damian krijgt al een tijdje 10 cc extra water door de voeding en toch is het nog niet goed. Ben vandaag naar cb geweest en het was wel goed dat hij eens in de 3 a 4 dagen een poepluier heeft. Zij waren er niet ongerust over. Damian heeft al dunne ontlasting, dus moet nog maar geen druppels van vsm gebruiken, maar bedankt voor de tip.

Mocht ik iets vinden dat helpt, dan laat ik het weten.

Groetjes van Angelique

hallo,

ik heb hierover een stukje bij iemand anders gezet.
Bij het kopje moeilijke stoelgang.
Het gaat erover dat je het buikje van je kindje gaat masseren.
Het werkt echt erg goed.

Misschien heb je er wat aan.

succes, groetjes mama van Huub

wij hadden hetzelfde met onze tweeling (nu 13 weken), in het begin elke dag een poepluier, na een paar weken 1 of 2x per week en ze hadden er toen ook erg veel last van. Persen maar er kwam niets, met huilen van de kramp tot gevolg. We zijn toen overgestapt naar de Nutrilon Omneo en nu hebben ze om de 1 a 2 dagen een poepluier en als ze persen komt het er nu ook gewoon uit. Misschien een tip voor je om de Omneo te gaan proberen? Verwacht niet direct resultaat, kan 2 weken duren.

Succes !
Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan