Moeizame stoelgang/uitwendige aambeien

<p>Hoi mama’s,</p><p>Hierbij een onderwerp wat wellicht wat taboe is, maar toch maak ik t bespreekbaar.</p><p>gezien mijn moeizame stoelgang tijdens mijn zwangerschap heb ik sinds gister uitwendige aambeiden ontwikkelt. Dit gaat gepaard met veel jeuk en pijn. <br /><br /></p><p>Nu las ik dat curanol voor zwangere dames gebruikt kan worden. Iemand ervaring hiermee en wat te doen? Ik ben nu 39.2 en wil nog geen behandeling plannen, ik heb de hoop dat ze vanzelf weggaan en ga het niet riskeren dat ze tijdens de bevalling weer terug komen :) </p><p>ik hoor graag jullie adviezen!</p>
 
Ik heb na mijn bevalling curanol zalf en tabletten gebruikt en een paar keer per dag neusspray met xylometazoline erop gesprayd. Tip van de kraamzorg. Binnen een week geen klachten meer!
 
Poeh, had er ook zo'n last van! Ik gebruikte de tabletten van curanol en de zalf van theranal. Inderdaad ook af en toe neusspray erop. Ze slonken altijd snel. Heb er helaas wel losse flapjes aan over gehouden :( maarja... het is wat het is haha
 
Hier helaas ook maar al te bekent met aambeien… Via de huisarts lidocaine vaseline crème. Net zoiets als curanol zalf, maar dit verdoofd ook. En je mag het gebruiken tijdens de zwangerschap.

Ook heb ik om de ontlasting soepel te houden via de huisarts macrogol en electrolyten gekregen. Dit zijn zakjes die je in water op moet lossen om je ontlasting soepel te houden. (Ook dit mag je gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken)

Deze combinatie werkt bij mij heel goed. Al hoop ik dat ik zonder al te veel gedoe de bevalling doorsta.
 
Ik heb er in mn laatste trimester ook last van gekregen. De moeilijke stoelgang vab de eerdere weken was juist veel minder. Maar door de druk van de zware baarmoeder en het indalen kun je ze ook krijgen. Bij mij hielp de curanolzalf in combinatie met de pillen niet. Ook neusspray niet. En na de bevalling waren ze binnen een week weg. Wel flapjes als resultaat. 
 
Idd curanol tabletten en zalf! Mag ook na de bevalling gebruikt worden...
Glas lauwwarm water en kiwi's op de nuchtere maag helpt voor soepele ontlasting... 
Mijn ervaring is dat het met curanol snel weg trekt
 
Ik heb na mijn bevalling ook wekenlang curanol zalf en tabletten gebruikt. Echt vervelend, die aambeien. Ik heb er nog steeds soms last van, maar niet meer constant
 
Terug
Bovenaan