moelijk slaappatroon

Het gaat over mijn zoontje van twee en een half jaar. Eigenlijk duurt dit probleem al ruim een jaar. Mijn zoontje slaapt slecht in, we hebben al van alles in de afgelopen jaar geprobeerd. Hij gaat elke avond om 19.00 uur naar bed. Tegenwoordig doet mijn vriend dat omdat ik nu ruim 6 maanden zwanger ben en lichamelijke ongemakken heb. De laatste tijd kost het 2 uur voordat hij slaapt. We zijn de afgelopen jaar 2 keer verhuisd en hij is erg veel pittig ziek geweest. Dit heeft bijgedragen aan het slaappatroon van onze zoon. Wij zijn ten einde raad en weten even niet wat we nu met deze situatie aanmoeten. Hij slaapt in een groot bed en wandelt rustig 's nachts uit zijn bed en komt stiekem naast ons liggen. We willen dit probleem doorbreken voor de komst van onze tweede kindje, maar vooral omdat dit geen gezonde situatie is.
Dus HELP!


Lisette, een wanhopige moeder van een puberpeuter
 
Hoi,

Slaapt je zoontje overdag nog? Anders zou het ook zo kunnen zijn dat hij dat slaapje niet meer nodig heeft.
En anders zou ik een vast ritueel aanhouden vanaf het avondeten; bijvoorbeeld; nog even spelen; in bab, pyjama aan, tandenpoetsen, naar bed, boekje lezen, kusje/knuffel geven en dan weggaan.
Als hij eruit komt zul je toch weer naar hem toe moeten maar maak dit niet te leuk voor hem; niet te veel praten; hem terug leggen, welterusten wensen en weer weggaan.
Volhouden is belangrijk.
Anders zou ik het ook niet weten.

Succes Natasja
 
Hoi Lisette, mijn dochtertje had hetzelfde probleem (misschien in iets mindere mate). Ze kwam ook telkens haar bed uit en schopte dan een behoorlijke scene en als wij in bed lagen kroop ze er ook gezellig bij. Wij hebben uiteindelijk beloten dat we vooral niet moesten toegeven en stug moetsen volhouden aan een vast patroon.
Na het eten mag ze nog even tv kijken als ik de keuken opruim, daarna gaat ze met haar broertje in bad, pyama aan. Ze krijgt nog wat te drinken (warme melk) als haar broertje zijn flesje krijgt en gaat om 19.00 uur naar boven. Dan tandjes poetsen en een verhaaltje kiezen.Na het verhaal stop ik haar in en ga naar benenden. In de eerste week bleef ik vaak op de overloop staan om haar terug te brengen naar haar kamer, maar na een paar dagen had ze het door. Dit alles wel met de nodige driftbuien omdat ze haar zin dus niet kreeg. Als ik haar terugbracht naar bed zei ik alleen: Ik wil dat je nu gaat slapen.
Geen knuffels etc. want dat had ze al ruimschoots gehad. Na een paar dagen merkte we verschil en nu gaat het eigenlijk probleemloos.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes!!!
Groetjes Loes
 
Hoi, mijn dochter van bijna drie heeft hetzelfde...maar het lijkt bij ons enigszins opgelost (nooit te vroeg juichen)

we hadden gemerkt dat elke keer als we haar terug naar bed brachten het erger werd en om de strijd te vermijden hebben we haar een keer genegeerd (klinkt wel zielig he)
ze stond eerst huilend aan ons bed (kromme tenen voor ons) en gelukkig hebben we een hoog bed zodat ze er niet bij kon kruipen.
later (n 20 min ongeveer) hoorden we haar nog een beetje rond scharrelen (zorg wel dat alles veilig is) en op een gegeven moment zijn we zelfs in slaap gevallen, toen ik later wakker schrok lag ze lekker in haar eigen bedje te slapen. Wonderlijk he, we hebben het daarna nog een keer of drie zo moeten doen, maar het lijkt te werken.

Wel hadden we haar elke keer vooraf gewaarschuwd dat het de laatste keer was dat we haar weer in gingen stoppen en dat  wij ook gingen slapen nu, ze moest namelijk wel even door hebben dat het echt geen   zin had om door te blijven zeuren.

Ik hoop dat je er iets aan hebtr, bij ons werkt het prima!!!!!

Liefs Yvonne
 
Hallo,

wij hebben bij onze zoon de deurkruk rechtop gezet dus hij kan niet naar ons toe komen als ie straks zo groot is dat ie erbij kan zetten we een haakje op de deur bovenaan de deur aan de buitenkant zodat ie maar een kiertje open kan meschien een oplossing zo kan ie ook niet bij jullie komen en hoef je niet zovaak eruit hij gaat vanzelf dan wel in bed liggen dan hoef je hem alleen nog in te stoppen tenzij hij er een drama van gaat maken maar proberen kan altijd.

groetjes
 
Terug
Bovenaan