Moemoemoe, maar niet kunnen slapen

Hoi dames,

Ik ben ontzettend moe, maar als ik dan 's avonds in bed lig kan ik niet slapen. S nachts word ik heel vaak wakker (van het geringste geluidje) en alles wat ik die dag heb gedaan spookt door m'n hoofd. Ik zou graag wat dieper willen slapen, maar de middelste die ik daar anders wel eens voor gebruik (als ik bijv. erg druk ben op m'n werk ofzo) die mogen nu niet... Hebben jullie tips?

Groetjes,
Jo

Hai Jo,

Ik heb er ook last van hoor, heel irritant. En dan ligt er iemand naast je die meteen weg is grrrrr  Heb wel 's gehoord dat je dan er ff uit moet en bijv. wat moet gaan drinken of even wat lezen dat soort dingen. Maar goed ... dat doe ik eerlijk gezegd niet, ik hou mn ogen dicht en hoop dat ik snel slaap hahaha.

Maar misschien dat iemand goeie tips heeft?

Veel liefs,
Wish

Hoi Jo,

Wat naar zeg, als je zo de slaap niet kunt vatten. Dat is heel herkenbaar, dat heb ik een poos geleden ook gehad.
Ik heb ook wel eens gehoord dat het helpt om even op je hometrainer rustig te gaan fietsen. Gedachten proberen op nul te zetten. Voor het slapen gaan een half uurtje geen tv kijken   en zware onderwerpen of gesprekken vermijden.
Even eruit gaan en een lekker glas warme melk drinken en een ontspannen romannetje lezen ofzo.Mij hielp het ook wel om een dagboekje bij te houden, om alles lekker van me af te schrijven. Dat deed ik dan niet pal voor het slapen gaan maar overdag, anders dan bleven mijn gedachten nog bij alle dingen van overdag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

groetjes,
Gipsey

Hoi Jojo,

heel herkenbaar. Ik heb zelf ook al 3 dgn geen oog dicht gedaan.
Elk avond denk ik weer, wat nu? Wat moet er gebeuren? Wat gaan ze doen bij de vk? Wanneer krijg ik mijn echo? Wanneer moet ik aan de anderen vertellen? En hoe moet ik het vertellen? enzo enzo..
Bij mij hielp lezen altijd heel goed maar dit keer niet.. Helaas.. Terwijl wij onze rust nu juist heel erg hard nodig zijn..

Groetjezz
Shirley

Terug
Bovenaan