moet even iets kwijt hoor (beter niet lezen als je zwanger bent)

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik moet even iets kwijt hoor,
vanavond op het werk hoorde ik dus dat een goeie collega van ons
was bevallen van een meisje
de bevalling was zo heftig geweest, onvoorstelbaar gewoon
nadat haar dochtertje is geboren en de placenta moest komen is ze zo erg gaan bloeden en is ze gestopt met ademen, ze hebben haar met spoed weggereden en haar vriend kreeg het meisje in zijn handen gedrukt en kreeg na 1 uur te horen van de gyn dat het beter was dat de fam. werd gebelt en dat ze overkwamen want ze wisten niet of ze het ging redden, ze gaven haar 15% kans om te overleven
ze is uiteindelijk op de intensive care belandt en is in slaap gehouden,ze heeft 8 zakken bloed toegedient gekregen en  ze hebben eerst wat onderzoeken gedaan en haar toen bij laten komen de volgende dag, het bleek dat haar baarmoeder gescheurt was en als ze thuis was bevallen had ze het zekers niet gered......
ben hier zo van geschrokken he,
gelukkig is alles naar omstandigheden goed nu, maar wel heeft ze het geestelijk heel moeilijk......

sorry meiden ik weet dat er zwangeren onder ons zijn maar het gebeurt ook maar zelden zoiets had de gyn gezegt

liefs ilona

Hoi Ilona,

Zo zie je maar dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, zwanger zijn en bevallen.
Een oud klasgenootje van mij heeft ook ongeveer zoiets meegemaakt. Zij is met 25 weken bevallen van een dochtertje waarvan ze dachten dat die het niet zou halen. Zij heeft ook kantje boord gelegen en uiteindelijk hebben ze haar kunnen redden door haar baarmoeder te verwijderen. Ze hielden haar dochtertje maar in leven zodat zij haar nog kon zien als ze bij zou komen. Uiteindelijk is het kleine meisje gaan vechten voor haar leven en heeft het overleefd. Maar zij zal dus nooit nog een kindje kunnen krijgen. Ze zijn nu bezig met adoptie.
Maar ook wij waren destijds echt geschrokken.
Ik ben nu weer zwanger en besef me maar elke dag hoe spannend deze tijd is.

Groetjes,
Maike

Jeetje, dat is heftig zeg!!
Ik denk dat het zeker voor die vader erg moeilijk is.. Die krijgt zijn dochter in zijn handen en de mededeling dat zijn vrouw het waarschijnlijk niet gaat redden.. Pfff..

Ik ben een zwangere die gewoon alles leest.... stom misschien hoor.
Maar wat ontzettend rot, hoe gaat het nu met haar?

groetjes Maris

ps stom voorbeeld misschien maar ken je die film met jennifer lopez en ben affleck Jersey Girl? Daar gaat Jennifer Lopez dood tijdens de bevalling door bloeding in hoofd. Zo heftig die film. We gaan er maar van uit dat het ons niet gebeurt

op dit moment gaat het weer naar omstandigheden goed,
ze moet nog wel 4 weken rusten heeft ook kraamhulp met verpleeging als ze weer thuiskomt 8 uur per dag.....

idd bij een bevalling is niet zo vanzelfsprekend dat alles goed gaat, maar gelukkig gaat het de meeste keren wel goed
heb zelf ook een pitte bevalling gehad waarbij ik ook mijn handen mag dicht knijpen dat het allemaal oed is gegaan maar je schrikt je toch rot als je zo iets wee hoort

bijna een maand terug is mijn vriendin bevallen met een keizersnee. ook zij heeft op het randje van de dood gelegen. ze heeft 12 liter bloed tegedient gekregen. haar baarmoeder is verweiderd. 2 verschrikkelijke dagen mee gemaakt.....
gelukkig is het allemaal goed gekomen.

heb je nog nieuws gekregen hoe het nu met haar is??

Hoi,
Wat vreselijk voor haar! en ook dat haar baarmoeder verwijderd is!
Ik snap en voel hoe ze zich moet voelen, want heb soortgelijk hetzelfde meegemaakt.
Toen Tom werd geboren met een keizersnede lag mijn placenta helemaal voor de baarmoedermond, maar was helemaal vastgenageld aan de baarmoedermond. De gyn moest het met zijn handen eraf trekken en ik bleef maar vloeien. Heb 10 zakken bloed gekregen en ben flatline gegaan. Op het laatste moment heeft hij gaas in de baarmoeder gepropt om zo het bloeden proberen te stelpen. Na 2 nachtjes IC is dat er met een OK  uitgehaald en ging alles weer  goed. Gelukkig heb ik mijn baarmoeder nog, maar mentaal is dit natuurlijk een grote schok. Ik wens je vriendin en haar man het allerbeste toe en ze zal het met me eens zijn dat je na zo'n ervaring je kind extra koestert en natuurlijk het leven zelf ook. Je gaat anders tegen bepaalde dingen aankijken en da's eigenlijk ook heel mooi. Sterkte!!! Groeten Natasha

Terug
Bovenaan