Moet even mijn hart luchten...

A

Anoniem

Guest
Hi Allemaal,

Ik moet even mijn hart luchten zit namelijk in een dipje vandaag...

Ik zit nu in mijn 5e week en ga a.s. maandag de 6e in maar, omdat ik zo weinig kwaaltjes heb zit ik in het dipje van "zal het allemaal goed gaan daar binnen?! Groeit het nog" Waarschijnlijk allemaal bekende dingen voor alle zwangeren.

Maar ik wilde ff mijn hart luchten misschien helpt dat...
Ik voel me namelijk ook altijd heel snel schuldig en ik heb moeders voor moeders al gebeld en daar heb ik a.s. maandag een afspraak mee. En met de verloskundige heb ik 13 juni al een afspraak (deze verloskunidge doet het eerste gesprek rond de 8ste week). En dan zit ik me nu te bedenken straks is het al gestopt met groeien en dan heb ik al die mensen op getrommeld voor niets...

Nou ja, het zal wel loslopen, die eerste weken schijnen nou eenmaal verwarrend te zijn...

Zo mijn hart is gelucht...

Liefs Silly

Hallo!
Dat zijn zeer zeker hele begrijpelijke gevoelens als je net zwanger bent. Ik had het toen ik zwanger was van mijn zoontje helemaal niet, dacht er zelfs niet aan dat het ook fout kon gaan, maar in de tussentijd hoorde ik om me heen allerlei verhalen over miskramen enz., en toen ik voor de 2e keer zwanger raakte was ik me er echt heel erg van bewust dat het niet allemaal vanzelfsprekend goed hoeft te gaan...
Denk er maar gewoon aan dat het merendeel gewoon goed gaat, en probeer lekker te genieten. Als je maandag die afspraak hebt voor MvM doen ze nogmaals een test, dus dan heb je weer even je zekerheid (vond ik toen ook erg prettig!!).
Groetjes Anne-Marie
32+2 zwanger van het tweede kindje

Hoi Silly

Ook ik zit in mijn 5e week en heb precies hetzelfde als jij.
Een  vriendin heeft mij opgegeven voor mvm en ook ik heb nergens last van.
Alleen erg moe en soms wat steekjes in mijn buik maar voor de rest niks.
Ik mag komende week gaan bellen voor een afspraak bij de vk.

Iedereen zegt ook tegen mij wees blij dat je nergens last van hebt,geniet ervan,maar ik vind het toch eng allemaal omdat ik nergens last van heb.

Liefs Petra

Hoi Silly,
ik zit nu in mijn 8ste week en had tot week 6-7 ook weinig klachten, ja mijn tepels waren wat gevoeliger en ik was af en toe wat moe, maar dat was het. Sinds een paar dagen heb ik dus meer "last", mijn borsten zijn voller, steviger en errug gevoelig, ik voel ze eigenlijk constant. Ben 's ochtends al een x vreselijk misselijk geweest en voel me nu ook 's ochtends gewoon niet toppie en de moeheid is per dag verschillend. Ik heb me met 5-6 weken ook zorgen genmaakt, maar ben nu blij dat ik het allemaal voel, ookal voelt het niet fijn, maar na 2 mislukte zwangerschappen waarbij ik ook weinig voelde ben ik nu blij dat ik meer voel en heb ook zoiets van het gaat nu goed komen!
Dus Silly, wie weet gaat het allemaal nog komen, tot vervelens toe misschien wel?
Groetjes,
Sandra

Hoi Silly

Ik weet precies wat je bedoelt. Ben nu zes weken en ik heb ook nergens last van. Alleen opgezetten borsten en misschien wat moeier dan normaal (durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen) Toen de mevrouw van moeders voor moeders kwam en de test deed, dacht ik nog "stel dat ie negatief is". Gelukkig niet. Ik ben bang dat het mis gaat, maar ja je kunt er nu niks meer aan doen. Je hebt het zelf niet in de hand. Ik geef zwanger-Fit trainingen en er zijn vrouwen die echt nergens last van hadden gehad die eerste maanden. Dus misschien hebben wij dat ook wel en hebben we erg geluk, maar vaak komen de klachten rond de 7 weken. Dus wie weet. Ik kan niet wachten tot ik de 22ste naar de verloskundige mag. Ben benieuwd of we dan het hartje kunnen horen.

Manon

hallo dames

wat herkenbaar allemaal zeg, ook ik heb niet echt opvallende kwaaltjes ofzo, zou nu ongeveer zes weken zwanger zijn. 11 juni heb ik de eerste echo in het ziekenhuis om te kijken hoe ver ik precies ben, ben ook bang dat ze daar niks zien op die echo.

Terug
Bovenaan