Moet even mijn verhaal kwijt

Hallo allemaal,

Ik ben een mama van 2 leuke kindertjes, 4 jaar en 1 jaar en weet sinds vanavond dat er een 3e wondertje komt.

Aan de ene kant geweldig nieuws maar aan de andere kant een enorme shok. Ik heb namelijk goed de pil gebruikt en doordat ik van de eerste zwanger ben geraakt door de pil heen durft mijn man ook niet zo goed om te vrijen dus dat staat op een laag pitje en alsnog ben ik zwanger.

We zouden er nooit over denken om het weg te halen maar dit komt ons zeker niet uit. Ik weet dat we er wel uit zullen komen maar ook financieel gaat dit een hele klap worden.

Maar aan de andere kant ben ik ook weer erg blij en wil ik gewoon genieten van dit wondertje.

Ik heb ook geen idee hoe ver ik eigenlijk ben en wanneer ik dus ga bevallen. Mijn menstruatie is namelijk gewoon doorgegaan. Lichter en korter dan normaal maar toch. Daardoor maak ik me ook wel zorgen. Ik heb geen foliumzuur geslikt. Ik heb alcohol gehad en medicijnen geslikt. Ook ben ik door de MRI scan heen gegaan. Allemaal dingen die ons wondertje pijn kunnen hebben gedaan.

Bedankt voor het luisteren en mochten er mensen zijn met ongeveer hetzelfde verhaal dan hoor ik het graag!!

Liefs Wendy
 
Hoi wendy,

Jammer dat het onverwachts is gebeurd, maar ik zou daar niet al te lang bij stilstaan ik geloog erin dat elke wonder nieuwe kansen en mOgelijkheden met zich meebrengt, het zal misschien wel iets moeilijker gaan in het begin, maar ik ben overtuigd dat jullie alles op een rijtje krijgen het vraagt gewoon even tijd en geduld, ik zou het zeker niet laten weghalen :(. En voor in de toekomst moet je van pil veranderen misschien is die te licht. Ik lees ook dat je onder scanner bent geweest maak je daar niet zo druk om mijn zus wist ook niet dat ze zwanger was iss ook onder scan geweest en gebruikte medicijnen en ze heeft een gezond kindje, denk gewoon positief en geloof erun dat alles gaat goedkomen, owja en uit eigen ervaring ik had ook geen foliumzuur gebruikt voor mijn zwangerschap en toen ik het achterhaalde ben ik gelijk begonnen maar door het braken hield ik die tabletten ook niet binnen en kindje is kerngezond. Ik wens je in ieder geval veel sterkte succes, geniet er gewoon van alles vind zijn weg wel we hebben nu eenmaal niet over alles controle dus gewoon zijn gang laten gaan

Liefss xxxx
 
hey Wendy,
geef jullie zelf lekker de tijd om weer aan het idee van een kindje te wennen en volgens mij komt een kindje financieel gewoon nooit goed uit :)
Ik denk dat je tijdens de mri nog niet zwanger geweest bent, ik gok dat dat in het ziekenhuis gezien zou zijn, omdat je baarmoeder groter word (al tijdens het heel prille begin van je zwangerschap)
Verder zou ik zeggen bel morgen je vk en vraag of je zsm terecht kunt, zo ben je alvast een heel stuk van je onzekerheid kwijt.
Voordeel aan een derde kindje is wel dat je maar heel weinig nieuwe spulletjes nodig hebt, dus in die zin kost het in het begin niet zo heel veel.
Verder zou ik je man adviseren om zich te laten sterriliseren, als deze zwangerschap al zo'n verrassing voor jullie is, moet je er niet aan denken dat dat nog eens gebeurt toch?
Veel succes in ieder geval, kan me voorstellen dat het best even erg lastig is.
knuffels Jacqueline
 
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik zou er zeker nooit over denken om het kindje weg te laten halen. Het is en blijft een wondertje en het is zeker welkom. Het verschil met deze zwangerschap is dat we bij deze wel graag willen weten wat het word. Bij de eerste 2 wisten we het niet, (we hebben er 1 van elk) maar nu door ruimte gebrek is het wel zo handig om te weten welke kleur de grootste kamer gaat krijgen, blauw of roze.

Mijn man en ik hebben het er wel over gehad dat hij zich zou laten helpen, maar ik ben 24 en hij pas 27 en natuurlijk hopen we en willen we bij elkaar blijven maar als dit niet het geval is en mijn man een nieuwe vriendin ontmoet die graag kinderen wil zou dat niet meer kunnen en dat vind ik erg egoistisch van mezelf. Aan de andere kant zie ik ook geen andere optie dan dat. Blijft goed overleggen in ieder geval.

Het goede nieuws is dat ik morgen meteen al terecht kan voor een termijn echo bij mijn eigen VK, Weten we meteen hoever ik eigenlijk ben.

Liefs Wendy
 
Het is idd fijn dat je zo snel terecht kunt, dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Ik kan me voorstellen dat jullie het lastig vinden om nu al te laten sterriliseren, omdat jullie nog zo jong zijn, maar dan zou ik na deze zwangerschap toch voor dubbelop gaan, condoom en pil, want op deze manier heb je straks twaalf kinderen :)
Veel plezier morgen met het bewonderen van jullie wondertje
 
Terug
Bovenaan