moet even mn ei kwijt

A

Anoniem

Guest
Sorry weet helemaal niet of het hier thuishoort, maar moet echt even mn gal spuwen.
Ben zo ontzettend kwaad niet normaal meer. En jullie raden het al: op mn schoonmoeder! Ik had vandaag een afspraak bij de kapper om 12 uur. Ga nooit naar de kapper en had haren tot over mn kont en wilde eens iets helemaal anders. Mn schoonmoeder had een afspraak voor me gemaakt bij haar kapper en zij zou tot 2 uur op kunnen passen. Helaas duurde het langer dan verwacht en ik liet het haar om 1 uur al weten met een smsje. Ik  stuurde ook meteen dat ze Chelsey dan gewoon naar de kapper kon brengen want dan vonden ze geen probleem. Ze belde me op en zei dat Chelsey dan wel naar haar ouders ging. Die mensen komen nooit langs om Chelsey te zien en de enige keren dat ze haar hebben gezien is dat wij erheen gingen en dat is dus bijna nooit. Ik zei dat ik dat niet wilde en dat ze maar naar de kapper moest komen. Schoonmoeder zei meteen nee dat kan je niet maken ze gaat naar hun. (terwijl zij Chelsey al vaker mee heeft genomen naar de kapper en zelfs naar de zonnebank!!!) Ik boos maar denk ga geen scene schoppen bij de kapper dus zei oke. Ik meteen mn vriend gesmst wat er was voorgevallen en hij had blijkbaar zn moeder gesmst dat onze dochter naar de kapper moest komen omdat ik de moeder ben en het beslis. Kom ze daarbinnen met Chelsey, heeft ze ineens een speld in haar haren. Ik zei dat ze die eruit moest halen want dat vind ik niet mooi en ineens wordt ze kei boos. Ja waarom betrek je mn zoon erbij en jij moet dat met mij oplossen en ik pas nooit meer op, je zoekt het maar uit! Ik oke en ze ging.
Ben echt zooo boos! Zij blijkbaar ook, maar van mij hoeft ze hier ook niet meer te komen. Vind dit zo belachelijk. Vinden jullie dat ik overdrijf? Het is toch niet zo gek dat ik mn dochter liever bij me heb dan dat ze bij iemand is die ze amper kent en ze roken binnen ook nog eens als een ketter. Dan doe ik alles wel zonder oppas hoor. Is wat zwaarder zeker nu ik weer zwanger ben en veel misselijk. En heb zelf geen auto dus als ik volgende week naar de gynaecoloog moet voor echo moet ik eens even uitzoeken welke bus ik moet hebben. Maar ja dat zien we dan wel weer.
In april zou haar jongste dochter haar communie doen en ze had kleren voor Chelsey gekocht. Nu krijg ik net een smsje dat ze de kleren komt halen en ze terug brengt.
Hoe zielig ben je dan! Maar ja is prima, ik hang het wel aan de deur, ze komt hier echt niet meer in. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ben zo boos. Sorry dat ik het hier neerzet maar kan het verder aan niemand kwijt.

hier mag je natuurlijk even je ei kwijt meid!
jeetje... dat is het enige wat ff in mij op komt!
wat een kinderachtig gedoe! en hoezo haar zoon erbij betrekken? is toch ook zijn kind! ik vind het meer dan logisch dat hij met haar praat.
ik zou dat ook door mijn vriend laten doen hoor.
en natuurlijk overdrijf je niet! ze is jouw dochter hoor!! jij mag beslissen wat er met haar gebeurd toch? te gek voor woorden allemaal

sterkte!

Hey marcosgirl,

Hmmmmz ... schoonfamilie ... wat moeten we d'r toch mee?!?!
't   "vervelende" is dat ze bij onze mannen horen en dat ik persoonlijk vind dat je ze daarom een kans moet geven en soms wat meer moet slikken wat uiteraard niet betekend dat jij t allemaal   moet pikken want 't is jouw kind! En jij en je man beslissen daarover ... zij moet zich daar aan aanpassen en wil of doet ze dat niet ... zou ik haar toch echt niet meer als oppas gebruiken.

Sterkte meid!
Anne

@trotsemama3: bedankt voor je reactie. Dat dacht ik dus ook!

@anne: Ik ben het met je eens, schoonfamilie hoort erbij maar  ik heb haar al heel veel kansen gegeven. We hebben al eerder ooit 5 maanden geen contact gehad omdat mijn vriend en ik besloten samen te gaan wonen. Ik had al een flat en hij trok bij mij in. Dat heeft ze proberen tegen te houden door tegen mn vriend te zeggen dat hij het heel slecht bij mij zal krijgen en we ongelukkig zouden worden.
Ze heeft me voor de meest ongelooflijke dingen uitgemaakt. Zijn oma vond het verschrikkelijk dat haar dochter en kleinzoon geen contact hadden dus heeft ervoor gezorgt dat ze weer contact kregen en ik deed toen ook maar weer normaal. Laatst hadden we ookal een akkefietje over onze dochter en hebben we 3 weken geen contact met haar gehad. Nu is het echt voorbij. Over alle kleine dingen nog maar niet te spreken. Dat ze bijv. alles afkraakt wat ik koopt en (wat ik overigens niet zo klein probleem vind) zij de verrassing van het geslacht achterhaalde en aan iedereen doorvertelde! Zo zijn er zo ontzettend veel dingen waarbij ik een oogje toe heb geknepen. Nu is de maat vol. Dat moest ik even kwijt hahahaha.

Oh ja dit betekend dus dat het contact vanaf vandaag totaal verbroken is! Mijn vriend heeft het haar nog even duidelijk gemaakt :)

Heftig hoor, maar wel duidelijk! Ik ken het gedonder met schoonouders ook wel een beetje ... toen ik zwanger was van Tessa was er sprake dat zij wellicht een afwijking zou hebben, hiervoor hebben we een vlokkentest gehad omdat we een weloverwogen beslissing wilden kunnen nemen. Vooral mijn schoonfamilie had hier een hele duidelijke mening over   ...  "een kind wat niet perfect is is niet goed genoeg, dus moet je weg laten halen" ... Het was voor het eerst dat ik merkte hoe woest je kan worden als iemand "aan je kind komt" en ik heb het ze ook eigenlijk nooit vergeven en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen.
Nu Tessa d'r is vinden ze haar geweldig alleen ... vinden ze haar te dik... en dan gaan ze daar over lopen zeuren. Ze vergelijken haar constant met haar nichtje wat 3 jaar geleden prematuur is geboren en met gemak op 1 hand paste. Ik heb al woest eens gezegd dat ik het sowieso stom vind dat ze vergelijken en als ze dan al perse moeten vergelijken dat ze  zich wel moeten beseffen dat het beeld van een baby wat zij hebben gekregen door ons nichtje niet helemaal volgens de norm is maar het lijkt niet echt tot ze door te dringen ook al beaamden ze dat dat wel klopte.
 We zijn vandaag bij het CB geweest en daar hebben ze bevestigd dat ze niet dik is, maar eigenlijk gewoon perfect op de curve zit.
Ik zie mijn schoonfamilie gelukkig niet vaak, dat zorgt ervoor dat er ook niet al te veel irritaties ontstaan, die 6 keer per jaar ofzo ... kan ik wel een beetje slikken.
Kans om zich met de opvoeding te bemoeien krijgen ze dus ook niet, zoals bij jou wel het geval was, ik begrijp dat je haar genoeg kansen hebt gegeven!

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan