moet even verhaal kwijt

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben emmie en ik ben 24 jaar.

22 december is de laatste keer dat ik ongi ben geweest zat toen nog wel aan de pil ik moest op 17 januari ongi worden maar ben dat niet geworden sindsdien ben ik ook niet meer aan de pil dacht voor het geval dat ik wel zwanger ben en we wouden ook voor een kindje gaan.

Ik ben nu 23 dagen overtijd dus nog steeds niet ongi geworden.
Ik heb 2 testen van clearblue gedaan ongeveer anderhalf wk terug en daarop kwam binnen de 10 min een hele lichte vage 2e streep ik ben met deze testen naar de huisarts gegaan en die zei dat ze niet eens een streepje zag  (terwijl mijn vriend zus en schoonzus wel 2e streepje zagen) toch vreemd ofniet?

Ik heb wel steeds het gevoel dat ik zwanger ben steeds ongi buikpijn en steken aan beide zijden van mijn buik en weet niet of dit er ook bij hoort maar heb ook steken in mijn borsten.

dus als ik nu zwanger zou zijn zou ik nu ongeveer 7 wk zwanger moeten zijn.
Heb afgelopen zaterdag een test gedaan van matcare   ultra ofzo maar daarop kwam geen 2e streepje!?

Ik snap er echt niks meer van toch ben ik overtijd testen van clearblue kwam wel licht 2e streepje op maar andere test weer niet...

Iemand ervaring hiermee? of tips voor mij??

Hey emma,
Ik ben ook 24 jaar:)
Heb wel al een dochtertje van 16 maand maar ben ondertussen aan het proberen voor mij tweede.
Wat ik ook denk dat het kan zijn is het ontpillen,hoop natuurlijk voor jou van niet en dat je zwanger bent.
Ik ben sinds december gestopt met mijn pil en heb het ook voorgehad,ik zit nu in ronde 3.
Heb dus geen regelmatige cyclus meer,alles staat hier wat op zen kop.
Ik was er elke keer zeker van dat ik zwanger was maar het hoorde dus bij het ontpillen.
Het zou wel snel zijn om in ronde 1 zwanger te zijn maar er zijn hier veel meiden waar het is bij gelukt.
Wat je kan doen om zekerheid te hebben is bij je huisarts bloed laten prikken?
Denk dat dat nog de beste oplossing is,ik vind het zelfs raar dat je huisarts dit dan niet heeft voorgesteld.
Laat me nog iets weten hoe het verder verloopt he.
Liefs orchi

ja ik dacht eerst ook al zoiets van dat het misschien ontpillen was maar ja stiekum hoop je toch wat anders he
Ja mijn dokter was er gewoon van overtuigd dat ik niet zwanger ben!! Durf eigenlijkst niet weer naar de dokter te gaan omdat ik beetje bang ben dat ze weer zoiets zegt. Bloedtest doet ze dan vast ook niet!
Zou ik zoiet niet aan verloskundige kunnen vragen? of moet ik echt percee naar de doketer?

Ja begrijp wat je bedoeld met 'stiekem hoop je er toch op'

Bij mij was het dus ook zo dat ik niet bezig was met zwanger worden maar dacht dat ik zwanger was en zo zijn we er dus uitgekomen van oke we zouden het niet erg vinden en dan altijd maar over blijven praten en ja:)

Over die bloedtest...Je kan eens naar een andere dokter gaan en zeggen dat je zover overtijd bent en dat de testen negatief zijn,of zoals je zei met een lichte streep.
En dan zeggen dat je een bloedtest wil voor de zekerheid.

Of ja nog even afwachten en nog een test doen?Hcg hormoon,wat hoger is als je zwanger bent verdubbeld om de 2-3 dagen dacht ik.

Of ja de verloskundige,maar ik weet niet of zij ook bloedtesten doen,ze kunnen wel een echo maken maar vrees dat het daarvoor nog wat te vroeg is,dacht dat je pas vanaf 7 weken een vruchtje kan zien.
Maar je denkt ook al 7 weken te zijn zeker?
Plus dan dat je er meestal nog die twee weken voor de eisprong moet bij tellen.

Dus ik denk dat je best even een bloedtest laat doen en als je dan toch zwanger blijkt te zijn dan naar de verloskundige?

Liefs orchi

Ja heb je gelijk in eerst maar bloedtest ben benieuwd of ze dat hier zo snel doen weet ook niet of je zomaar naar een andere huisarts kan.

Helemaal vergeten neer te zetten!! hoe kan ik dit nou weer vergeten!! heb een zoontje van 8 maand!!!! stom stom zo mooi jongetje kan ik toch niet vergeten maar bij deze heb ik het gezegt.

wacht deze wk nog ff af dan nog ff test doen dus moet ik nog ff wachten doe vrijdag ochtend denk ik dan een test waarom vrijdag weet ik ookniet haha maar zit zo in mijn hoofd

Hoi Emma,

Ik zou zeggen even rustig afwachten en over een paar dagen een nieuwe test (kruidvat zweer ik zelf bij) doen!
En misschien ondertussen op zoek naar een andere huisarts, als zo'n mens al zo reageert op je vermoedens van zwangerschap, wil ik niet weten hoe ze zou reageren als je straks echt zwanger bent en je ergens mee zit wat je echt dwars zit...

Sterkte en ik duim voor je!

groetjes
Sas

Hey,

Ik volg sas hier in hoor,en ik denk toch dat je bij eenderd welke dokter kan gaan,bij ons in Belgie is dit toch zo.
Ik had ook zo een rare huisarts en ga nu gwn bij iemand anders,je ziet dat er zoveel verschil in is he.
En ja de testen van kruidvat zijn wel gevoelig dus...
Zelfs heel goedkoop,dacht 5 euro voor twee dus mss eens tot daar gaan.
En laat vrijdag maar iets weten he.
Ben benieuwd :)
Liefs orchi

Terug
Bovenaan