Moet ff me hart luchten!!!

A

Anoniem

Guest
Het zit allemaal niet mee bij ons in de familie.
Gisteravond is mijn allerliefste en leukste oma overleden na een hele week in lichte coma te hebben gelegen. Ze is 84 jaar geworden dus we hebben er wel allemaal   vrede mee, maar toch doet het heel erg veel verdriet.
Maar nu komt het volgende, vorig jaar zijn we er achter gekomen dat mijn vader zijn vrouw ( ze heet jannie ) longkanker heeft met uitzaaiingen naar de hersenen. We kregen toen te horen dat ze nog maar een paar maanden te leven had. Gelukkig hebben we meer gekregen dan die paar maanden en is jannie nog steeds bij ons. Alleen op de dag dat me oma is overleden gaat het ook heel erg slecht met jannie. Ze is helemaal opgezet van de vocht, ze kan niet meer lopen en ze ligt alleen nog maar op bed. Nu hebben we vandaag te horen gekregen dat de kanker zich explosief heeft uitgezaait en het zit nu ook in haar lever en waarschijnlijk ook dan in de rest van de lichaam waar het eerst nog niet zat. En vanaf vandaag mogen we niet meer van maanden spreken maar mogen we alleen nog maar in dagen of weken praten als jullie begrijpen wat ik bedoel. En a.s dinsdag moeten we ook nog naar de crematie van me oma, hoe bedoel je alles komt te gelijk.
En dit allemaal is allemaal zwaar kl... laat maar zeggen.
Zo dat is er uit, maar dan denk je dat ik klaar was, maar nu komt, dan wel is waar het minst erge, maar het deed en doet wel erg pijn.
Mijn zus, ik en me schoonzus zijn alle drie bezig om zwanger te raken.
Me zus is al 6 maanden bezig, me schoonzus is 4 maanden bezig en ik ben dan nog maar net bezig ( ik ga net me 2e ronde in, ben net, afgelopen dinsdag, ongi geworden). Maar sinds vandaag weten we allemaal inclusief hun zelf ( ze hebben vanmorgen de test gedaan en is toen meteen naar mij toe gerend) dat me schoonzusje en me broer zwanger zijn. Zo dat kwam wel even hard aan vooral voor me zus natuurlijk want die is al langer bezig dan wij. Niet dat we het hun niet gunnen, maar het deed gewoon pijn, en doet het af en toe nog als ik eraan denk. Maar eigelijk mag ik natuurlijk niet zeuren want we zijn net pas begonnen.

Zo sorry hoor maar dat moest ik even kwijt.
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden.  
groetjes nathalie

Hoi NathalieKevin,

Je mag altijd even je hart luchten, ook daarom zijn we met z'n allen op deze site toch ???  Gecondoleerd met je oma !!! Vreselijk, maar net wat jezelf ookal zei, 84 jaar is zeker een mooie leeftijd. Heel veel succes met je vrouw van je vader. Deel de mooie momenten met elkaar en zorg dat je er met z'n allen voor je vader en zijn vrouw bent.

En wat betreft je broer enschoonzus ??? Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt. Mijn schoonzus en zwager hadden al een dochtertje van bijna drie toen wij hun vertelde dat we "bezig" waren voor een kindje. We waren toen 10 maanden "bezig". Mijn man is militair en is op 26 april vertrokken naar Bosnië. Hij komt volgende week dinsdag op verlof tot 9 sept. Toen hij wegging waren we 13 maanden "bezig". Een een week of 5 terug vertelde mijn zwager zo even tussen neus en lip door, bij mijn schoonouders achter huis dat ze in verwachting zijn van hun 2e. Nou, het was net of hij mij een klap midden in mijn gezicht gaf !!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn schoonzus was razend op hem toen ze hoorde dat hij mij dat zo even had vertelt. Zij zag er als een berg tegenop om het mij te vertellen. Wat ik wel kan begrijpen !!!!!!!!!! Maar waar ik het meest kwaad om was ????? Zij zei tegen ons vlak voordat mijn man wegging : Ach, het is maar beter dat je niet zwanger bent, hoef je het ook niet alleen te doen. Zij  deed het  met de zwangerschap van haar 1e ook alleen, haar man is ook militair en toen niet aanwezig, bevalling wel maar de zwangerschap niet. En nu is ze inverwachting van hun 2e en haar man is net 9 aug vertrokken naar Afghanistan voor 4 maanden !!!!!!!!!! Ze zegt wel dat ze het niet wisten dat hij weg moest toen zwanger raakte maar ik heb mijn twijfels erover !!!!!!!!!!!!!!!!

Het is wel niet hetzelfde wat jij nu meemaakt maar kan mij er iets bij voorstellen !!!!! Als je je hart nog eens wil luchten moet je dat gewoon doen !!!!!!! Kan soms heel erg opluchten om het te delen met "vreemden". Heb ik nu ook weer even gedaan !!!! Lucht echt wel even op !!!!!!!!!! Meis, doe kalm aan en probeer er voor iedereen te zijn maar vergeet vooral jezelf en je man niet !!!!!!!!!!!!! Heel veel succes met zwanger worden !!!!!!!!!!!!!

Dikke knuffel van Biaggi

dank je wel voor je reactie en we gaan zeker genieten van de momenten zolang ze er nog is.

hoi hoi.

allereerst.sterkte met alles het is niet niks allemaal.hoop dat je het met de tijd een beetje kan verwerken.

ik was ook eerder gestopt met de pil,me schoonzus en zwaner wisten dat ook,en ik was ook 6 maanden bezig en nog niet zwanger,toen me zwager me opbelde dat me schoonzus zwanger was,nou dat was voor mij ook een hele klap heb als een klein kind lopen huilen.het heeft bij mij ook echt een hele tijd geduurd voordat ik er mee om kon gaan.nu is de kleine 4 maanden oud en ik ben nog niet zwanger,heb 2 maanden geleden een miskraam gehad,dus gelukkig kan ik wel zwanger worden.

maar ik begrijp het heel goed,nu vindt ik het erg leuk en kan er mee omgaan.

sucses gr maantje

Hoi Nathalie

Ik weet hoe je je voelt. Mijn moeder is ook ernstig ziek, heeft ook een hersentumor met ws uitzaaiingen. Toen zij geopereerd   werd ben ik gestopt met de pil. Ben nu net zwanger en weet niet goed wanneer ik het moet vertellen aan haar. Stel dat ze nu snel verder achteruit gaat en ik het haar niet meer kan vertellen of dat ze het niet meer mee krijgt als je het haar verteld.
Ik hoop dat je de kracht krijgt om verder te gaan en wens je heel veel sterkte toe en altijd je hart blijven luchten

groetjes renate

Terug
Bovenaan