Moet ff mijn verhaal kwijt ..Zesde ziekte ????

<p>Mijn dochtertje van bijna 8 maanden is al een week niet lekker. Afgelopen weekend had ze 40 graden koorts..langs hap geweest..bleek dat ze oorontsteking heeft. Sinds gisteren heeft ze gelukkig geen koorts meer maar nu zit ze onder de vlekjes. De romp, armen, nek en sinds vanochtend gezichtje. Volgens ha is er niets aan de hand ( alleen tel contact gehad ) tis niet dat ik overbezorgd ben maar wil gewoon weten wat ze heeft. Ben het een beetje bui om telkens t zelfde aan te horen, hoort erbij, wacht het even af, ach babykwaaltjes..blijf maar t zelfde aanhoren. Nu weet ik dus niet of die vlekjes een zesde ziekte is of warmte uitslag. Blijf maar met vraagtekens. En daar word ik zo moe van.</p><p>Ach zij heeft er gelukkig geen last van daar ben ik blij om. </p><p>Sorry moest mijn verhaal echt ergens kwijt. Word niet goed van die artsen </p>

Lastig he! Moederinstict gaat soms regelrecht tegen het huisarts advies in. Maar moet wel zeggen dat de meeste kinderziektes onschuldig zijn en vanzelf ook weer weggaan. En die vlekjes horen er idd bij. Wanneer je kindje slechter wordt en/of je kan de vlekjes niet wegdrukken dan zou ik weer bellen. In de tussentijd er maar bij neerleggen dat het even niet anders is.. baby’s worden nou eenmaal vaak ziek aangezien zij nog niet zo’n goed immuunsysteem hebben als wij volwassenen. Belangrijkste lijkt me toch dat je kindje comfortabel is? En uit je verhaal lijkt dat wel zo. Komt vanzelf weer goed

Zesde ziekte komt vaak in combinatie met een verkoudheidsvirus. Dus de oorontsteking en zesde ziekte klinkt heel aannemelijk. Onze dochter had het rs virus in combinatie met de zesde ziekte. Vlekjes waren er opeens en gingen ook weer weg. Snap wel dat je je zorgen kan maken. Ik weet niet hoe vaak ik bij de ha heb gezeten in die periode 

Als het 5e of 6e ziekte zou zijn, zijn dat een onschuldige ziektes. Daar kan niks aan gedaan worden en het is ook niet eens een échte ziekte.. vooral koorts en uitslag. Bijna elk kind krijgt deze ziekte, maar vaak blijft dit ongemerkt omdat er geen echte symptomen zijn (op vlekjes na) Eigenlijk is 5e/6e ziekte gewoon koorts met uitslag, that's it!! 
Al zouden die vlekjes ook gewoon koortsuitslag kunnen zijn. 
In beide gevallen dus gewoon onschuldig!

Het zou idd de zesde ziekte kunnen zijn, hebben mijn beide dochters ook gehad. Ook in combinatie met verkoudheid. Er is niks tegen te doen. Ze hebben er verder geen last van en de vlekjes waren na twee dagen weg.

Terug
Bovenaan