Moet flesvoeding perse warm gegeven worden?

Moet flesvoeding persé warm gegeven worden? Thuis is het uiteraard niet zo'n moeite om het in de magnetron te gooien, maar als we op stap zijn is er niet altijd een magnetron aanwezig. Esther drinkt volgens mij alles (melk, water, thee), dus ik denk dat zij een koude fles niet zo'n punt vindt. Maar mag het wel? Of krijgen ze dan meer last van krampjes of zo?

Groetjes,

Eveline

Ik hoor wel vaker dat een flesje koud wordt gegeven bij gebrek aan opwarmmogelijkheden. Ik denk dat het af en toe geen kwaad kan, maar zal niet echt goed zijn. Anders zouden we de voeding nu natuurlijk ook niet hoeven op te warmen.
Maar als je weg wilt gaan, dan neem je anders toch een kleine thermosfles mee met gekookt water. Die blijft enorm lang warm.
Groetjes Veerle

Als je Nutrilon gebruikt moet je de melk met de 1 aangeduidt geven met warm water. De opvolgmelk (nr 2) mag je ook koud geven. Dit is pas vanaf 6 maanden. Let er dan wel op dat je geen koud water uit de koelkast geeft.
Er zijn ook flessenwarmers te koop die aan te sluiten zijn op de sigarettenaansteker in de auto. Ook zijn er warmhoudverpakkingen voor de fles te krijgen. Dan kun je de fles klaar maken voor dat je de deur uit gaat en blijft deze enige tijd warm.

Suc6.

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-2007

Misschien een tip. Bij de prenatal verkopen ze flessenwarmers waar ook een adapter bij zit. Als je dan met de auto weggaat, kun je de flessenwarmer in de auto aansluiten en daar je flesje opwarmen.

Terug
Bovenaan