Moet halve dagen gaan werken

A

Anoniem

Guest
Kom net terug van de fysio. Moest daar heen vanwege mijn rugpijn. Nu schijn ik best wel een pittige vorm van zwangerschapsischias te hebben en moet ik minder gaan werken. Dus moet halve dagen gaan werken. Ik weet dat mijn werkgever daar absoluut niet blij mee is en dat ik nog wel eens ruzie kan krijgen. Ben dus ook behoorlijk bang om het hem mede te delen.... Balen..

Sorry moest effe klagen.

Liefs,

Danielle

Danielle,

Het zal wel heel cliche klinken maar denk gewoon maar lekker egoistisch aan jezelf en je kindje. Als je gewoon blijft werken en het wordt nog erger kun je misschien straks helemaal niet meer werken en dan is je baas nog verder van huis!!

Sterkte!!

Groeten,
Cibi

Hoi Danielle,

Wat vervelend voor je zeg!! Ik snap dat je dit naar vind om op je werk te vertellen, bij mij zijn ze ook niet al te enthousiast over m'n zwangerschap, maar net wat Bibi zegt, aan jezelf denken meid!!
Doe wat het beste is voor jou en je kindje.
Laat ff weten hoe het ging op het werk.

xx Syrah

Hey Syrah,

Nou net een gesprek gehad en vanaf morgen ga ik halve dagen werken. Mijn chef was gelukkig heel kalm en begreep het. Hij had al een tijdje door dat het neit goed met me ging. Dus hij begreep het en heeft er haast achter gezet om mij zo snel mogelijk halve dagen te laten werken. Gelukkig! Voel me nueen stuk rustiger..

Liefs,

Danielle

meisje,gewoon eerlijk en oprecht vertellen die werkgever kan jou niks maken als het goed is staat er in de c.a.o en in de info folders over bevallingsverlof dat een werkgever een zwangere werknemer hoort te beschermen op de werkvloer in ieder geval de situatie voor een zwangere makkelijker te maken desnoods tijdelijk wat lichter werkzaamheden of minder uren ze mogen jou nooit daarop ontslaan laat staan uitkafferen je kunt als het er op aankomt en klacht tegen je werkgever indienen je mag toch ook wel een beetje begrip en respect verwachten? zet hem op hoor sta sterk in je schoenen zoek eventueel uit wat jou rechten zijn en confronteer hem/haar er desnoods mee [zien wie er het laatst lacht] sucses hoor

Hoi Danielle,

Ik ken het probleem, althans gedeeltelijk.
Ik heb ook een zwangerschapsischias en had deze al vroeg in mijn zwangerschap te pakken. Vervelend, lastig, maar verder niet. Altahns, als je werkgever meewerkt.

Bij mij waren ze heel makkelijk, ik werk al vanaf mijn 20-ste week therapeutisch.
OK, ik werk in de zorg, daar komen deze problemen wel vaker voor.

Ik zou gewoon naar je baas toestappen, het is jouw lichaam en jouw zwangerschap.

Ben je al bij een bedrijfsarts geweest. Deze kan ook een advies uitbrengen, je baas heeft dan weinig keus, hij zal het gewoon moeten accepteren..

Heel veel succes,
Wendy

Terug
Bovenaan