Moet het effe kwijt

Het is allemaal zo dubbel met het werk je wil jezelf niet overbelasten voor het kindje maar als je volledig meegwerkt (ouderenzorg) gebeurt dit als snel. Daarnaast wil je als je niet ziek bent ook niet in de ziektewet. Maar dan word je wel volledig ingepland en word je alsnog ziek.

Het is zo dubbel herkent iemand zich hierin, hopelijk ben ik niet te vaag. Het is niet eerlijk ik heb geen ziekte maar ik ben zwanger!!

Daarnaast heb ik een vraagje, afgelopen nacht werd ik opeens wakker van een opkomende heftige pijn in mijn rug. Dit trok naar mijn buik toe en ik had een druk op de borst. Herkent iemand dit. In het ziekenhuis snapte ze niet wat het was en ze hebben gelijk alles gecontroleerd en gelukkig was het allemaal goed.

Misschien dat iemand het herkent.

Iedereen alvast een hele fijne kerst.

groetjes
Deborah

Ik herken die dubbele gevoelens van in de zorg werken en niet ziek zijn, maar het ook niet meer helemaal redden heel goed.
Mijn mening: toch ziek melden. Hoe lullig voor je werkgever of je collega's ook. Maar zo vaak ben je niet zwanger en het is gewoon zwaar; zwanger zijn en in de zorg werken. En je bent al best ver, als je in febr bent uitgekrekend.

Ik werk zelf ook in de zorg en heb met mijn temaleider overlegd. Eerst kon ik halve dagen werken, maar de ochtenden, met veel wassen enzo, werden toch te zwaar. Nog een flauwe poging voor administratieve klussen gedaan, zoals de zorgplannen bijwerken, maar uiteindelijk toch de ziektewet in.

Ik heb mijn best gedaan, maar het werd gewoon te zwaar. In NL zijn de verloven gewoon te kort. Zeker met zware beroepen als de zorg.

Terug
Bovenaan