moet het even kwijt, dus jullie zijn de sigaar...

A

Anoniem

Guest
Kan mij niet concentreren en ik moet een klus afhebben voor 12 uur dus heb ik bedacht het even van mij af te schrijven aan jullie... sorry voor de vervuiling.

Zit nl zo, ik parkeerde net voor kantoor in een (iets te) krap plekje en denk dat ik een deuk in de auto achter mij heb gemaakt met de trekhaak. Dom, maar ja, het is gebeurd. Een briefje gemaakt en de eigenaar van de auto (zag ik toevallig) aangeproken.
Nu is mijn omgeving van mening dat ik beter had kunnen zwijgen, ivm de no-claim ed. Straks probeer ik met een nieuw briefje en € 50,- de pijn te kunnen verzachten en het dus niet aan de verzekering op te geven. Het zijn Italianen en het is niet het eerste deukje in de bumper, zag ik al.

Ik hoop dat ze akkoord gaan , wat denken jullie?

ps, het zit mij dwars dat het kennelijk de gewoonte is om zo’n schade opzettelijk te verzwijgen. Ik hoop dat mijn eerlijkheid ze over de streep trekt en ze geen schadeformulier invullen.

Dank

Hoi!

Wat vervelend zijn dat soort dingen he?
Ik vind dat je het netjes hebt opgelost hoor!
Zou ik zeker ook gedaan hebben. Enne...ze zullen toch niet te beroerd zijn om het gewoon zo op te lossen ipv met de verzekering? Wij hebben ook al 2 keer zoiets geaccepteerd.... Nou, ik zal voor je duimen.

Liefs Annet

Hoi,

Tja je weet niet hoe die mensen zijn, etc... maar we gaan idd duimen voor je dat het zo opgelost kan worden.
Laat je even weten hoe het afgelopen is?

gr kaat

S, ik ben trots op je! Wat goed van je.

Ik zou me er niet te druk om maken.
Waarschijnlijk gaan ze wel met die vijftig euro accoord.
En anders heb je pech. Tis maar geld hoor!

Nogmaals, je bent een kanjer. Weet niet of ik het had gezegd hoor!

Kus,

Tessie

Je hebt prima gereageerd!
Als je geen gegevens zou heben achtergelaten en hij had je kenteken genoteerd, of iemand had het gezien dan was je mooi de sigaar!

Dan is het namelijk verlaten plaats ongeval..

Soms wordt zulke schade wel eens handje contantje afgerekend, maar waar staat straks dat jij die man hebt betaald? Hij kan dus zo maar opnieuw geld gaan vragen of naar de politie gaan en je hebt geen poot om op te staan. Natuurlijk is het een kwestie van elkaar er in vertrouwen, maar toch..

Wie weet valt het enorm mee als de schade bekeken wordt..
Blij dat er nog eerlijke mensen bestaan..

Esmé mv Kay

Wat zijn jullie toch lief!

Esmé bedankt voor je professioneel advies.
Klinkt wel zwaar voor dat kleine kl#te deukje... verlaten plaats ongeval...oei.
Volgens de garage kost zo’n deukje repareren wel 350 euro, whoeaaaa dus die 50 euro was meer om de pijn te verzachten. Ik verwacht niet dat ze die schade gaan repareren... Maar ja, ze staan in hun recht!

Zo moed verzamelen en hoopelijk los ik het met een telefoontje, zonder ‘zwijggeld’ op.

Denk alweer! Ennu, de klus is om kwart voor 12 naar tevredenheid afgeleverd!

Het beestje moet een naam hebben hè..
Maar het is nu eenmaal strafbaar om de plaats van het ongeval te verlaten zonder je naam of jezelf bekend te maken, middels briefje of persoonlijk  bij de tegenpartij.
Men gaat je dan opsporen en dan kan je komen voor een verklaring.. Een hoop romslomp heb je dan.. teminste, als ze je kunnen traceren!

Nu kun  je vaak zo ook het een en ander regelen. Dus mocht je iets gaan betalen dan zet even iets op papier (word bestandje waarin je datum, plaats, tijd, type voertuig incl kenteken en het betaalde bedrag  zet)  en laat het tekenen. Misschien even foto van de schade knippen? kan hij ook geen andere schade er bij verzinnen. Achteraf geen gezever!!

Succes!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan