moet het even kwijt

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik schrijf niet veel, maar ik wil nu toch even mijn verhaal kwijt.
Bente is sinds heet begin van de winter niet fit. Dat werd steeds gegooid op gewoon verkoudheid met zo nu en dan een fijne oorontsteking. Zo'n 5,5 week terug begon ze met spugen en diarree, ach ja een buikgriep kan er ook nog wel bij. Helaas ging het niet over en bleef ze aan de diarree, ook spugen bleef ze doen, vooral zo'n 4 uur na het warm eten, dus hup geen warm eten meer. Ik al een paar keer naar de kinderarts (ga je in duitsland standaard heen) maar die zei, nee echt een buikgriepje gaat vanzelf weer over. Na 2 weken had ze alleen nog 's ochtends diarree en dan zat ze gewoon een keer of 5 in bad ....... Ze viel ook af, want ja eten deed ze al niet veel en als alles dan ook nog eens zo doorloopt....
Vorige week zaterdag vertrouwde ik het niet meer, ze hoestte en ze wilde alleen maar bij me liggen als een baby. Ik heb manlief met haar naar het ziekenhuis gestuurd en toen moest ze dus blijven.
Ze hebben bloed afgenomen en een longfoto gemaakt, mede op basis hiervan en omdat ze bijna een kilo was afgevallen wilden ze haar houden. Na 1,5 dag antibiotica had ik weer een ander kind, we moesten wel tot donderdag blijven totdat de uitslag van het bloed er was. Gelukkig waren alle uitslagen goed en hoeven we ons verder geen zorgen te maken. De diarree is ook over en dat is ook een "gewoon" virus geweest. Ondertussen is ze weer onze vrolijke Bente, we genieten ook weer volop van haar.
Zaterdagavond ging ze samen met haar broer logeren bij mijn schoonmoeder, manlief en ik waren helemaal opgebrand van de week ervoor dus we wilden even een avondje wat leuks doen en zondag lekker uitslapen. Nu moet je weten dat oma best lief is, maar ik kan het het heel goed met haar vinden, zij wel met mij, maar goed...... We hebben ze zaterdagmiddag om een uur of 4 weggebracht met een uitgebreide handleiding. Afscheid genomen en wij hebben een hele gezellige avond gehad. Gisterenmiddag kwamen we daar weer om een uur of 1, hebben de kinderen gewoon nog dezelfde kleren aan..... Mijn oudste had pannenkoeken gegeten zaterdagavond en had een shirt vol et stroopvlekken aan!?!?! Ook Bente haar shirt zat vol met papvlekken van de avond daarvoor, bovendien hadden ze niet eens schone kleren aangekregen, pffff ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij.
We hebben beiden er niets van gezegd, maar ik heb wel heel snel alle spullen bij elkaar gezocht en we zijn snel naar huis gegaan, ik vond het zo vies.
Gisterenavond hebben ze beide een tijd in bad gezeten, even schoonweken.
Nu morgen moet ik ook zelf nog geopereerd worden aan mijn voet, 3,5 week gips volgt daarop, pfff wordt allemaal wel even veel, maar goed dit was al even gepland. Het enige voordeel is nu dat ik de komende weken niet hoef te werken en dat ik in ieder geval in mijn hoofd weer een beetje rust kan creeeren .
Sorry voor het ellenlange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Groetjes Danielle, mv Bente en Tijn

Hoi Danielle,
Pfft.. dat klinkt best pittig allemaal! Ik weet maar al te goed hoe het is als je kindje vaak ziek is en weinig eet en het er vervolgens met dezelfde vaart weer uitpoept. Ook een ziekenhuisopname heb ik meegemaakt, je bent echt compleet gesloopt na zo'n periode.
En dat je dan ook nog eens je kinderen op een minder fijne manier ophaalt bij hun oma, dan voel je je daar ook nog eens rot over. Overigens zou ik gewoon gevraagd hebben aan mijn schoonmoeder waarom ze ze niet hun schone kleren aan gedaan heeft. Maar ja, ik heb natuurlijk een andere relatie met mijn schoonmoeder als jij met de jouwe denk ik.

Ik wil je nog wel een kleine tip meegeven. Omdat Zarah zo vaak ziek was, en daardoor niet goed at en dus slechter ging groeien, ben ik begonnen met het geven van echinaforce, speciaal voor jonge kinderen. Sinds die tijd is ze natuurlijk nog wel ziek geweest. Maar niet meer zo vaak en zo erg, en haar eetlust lijdt er niet meer onder. Misschien een idee voor Bente? (leuke naam trouwens!)

Groetjes en sterkte met de operatie!

Hallo,

het gaat hier weer goed. De operatie is achter de rug, nu 3 weken in he gips om mijn voet rust te geven, maar wat is dat moeilijk zeg! De kinderen zijn bij de oppas en ik moet zeggen dat ik me van tijd tot tijd best verveel, zeur zeur hahaha. Nee ik geniet ook wel even van de rust, even niks aan mijn hoofd en even bijkomen van de afgelopen hectische periode.
@Suus, ik ga zeker die echineaforce proberen, ik dacht alleen dat het voor kinderen vanaf 2 jaar was, ik heb het namelijk wel voor mijn oudste in huis., ik zal eens kijken.

Achteraf had ik het natuurlijk gewoon tegen mijn schoonmoeder moeten zeggen, maar tja ik ben al niet zo'n makkelijke prater en om dan gelijk te gaan zeuren...... Bovendien was het de eerste keer dat de kinderen bij haar mochten logeren, gaat een hele geschiedenis aan vooraf namelijk. Ik hou maar in mijn achterhoofd dat mijn man en ik echt weer eens tijd voor onszelf gehad hebben en dat was ook wel weer heel veel waard hahaha.

Groetjes Danielle, mv Bente (13.03.08) en Tijn (26.09.06)

hoi daniëlle,

begrijpelijk natuurlijk dat het niet leuk was dat je zo je kinderen aantrof, maar heeft ze die vieze kleren niet bewust opnieuw aangetrokken zodat de kids lekker konden spelen en ze geen zorgen hoefde te maken over nog meer vieze kleding?

en als het alleen vieze kleding was, is de 'ramp' nog wel te overzien  of niet?

liefs marina

quote: maar heeft ze die vieze kleren niet bewust opnieuw aangetrokken zodat de kids lekker konden spelen en ze geen zorgen hoefde te maken over nog meer vieze kleding?

en als het alleen vieze kleding was, is de 'ramp' nog wel te overzien of niet?

Tja was dat maar zo...... Laat ik het netjes houden en zeggen dat ze nogal apart is....... Ze vindt het bijvoorbeeld zonde van haar geld om elke dag te douchen, onzin vindt ze, 2 keer in de week vindt ze genoeg. Tja ieder moet het voor zichzelf weten.... Bovendien als je haar kleren ziet.... ik weet niet waar je dat soort kleren nog kunt kopen. Zij vindt het bijvoorbeeld onzin dat ik de kleren van de kinderen niet gewoon bij de Zeeman of Wibra koop. En zo zijn er verder nog meer ergernissen.
Maar de ramp is te overzien hoor, de kinderen hebben het volgens mij prima naar hun zin gehad.
Ik moet alleen oppassen dat ik (en mijn man ook hoor) niet onze gevoelens over onze (schoon-)moeder naar onze kinderen overbreng.
Maar goed genoeg over mijn schoonmoeder, ik kan gelukkig wel weer verder denken, ik weet wel beter....

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan