Moet het even kwijt...

Sorry dat ik jullie hier mee lastig val maar ik moet het even van me afzetten..
Ik ben heel erg aan het klungelen.
Na de bevalling heb ik 5 weken gebloed, toen stopte het eindelijk en met 6 weken mocht ik met de pil beginnen. De eerste week dat ik met de pil begon verloor ik af en toe een dag wat bloed en na een week werd ik ongesteld voor 1,5 week! Een paar dagen daarna toch maar naar de ha geweest. Ik kon niet tegen die pil, ik werd er strontchaggie van en zat helemaal niet meer lekker in mijn vel, dus toch gekozen voor een spiraaltje. Diezelfde dag al gestopt met de pil en begon gelijk weer te bloeden. Nu afgelopen dinsdag is het spiraaltje gezet en ik bloed nog steeds. Er lijkt gewoon geen eind aan te komen. Zondag is Aniek al weer 10 weken en ik heb van die 10 weken net 1,5 week niet gebloed. Ik voel me zo smerig en ik merk dat ik de aandacht van mijn vriend niet meer wil. Dat ik me er van af sluit. Het negeer als hij wil knuffelen.
Ik heb echt al weer heel veel zin in seks maar zo gaat dat dus niet en voel me daar heel kut om. Na die eerste 5 weken hebben we het wel weer een keer gedaan maar was het voor mij toch nog wel heel gevoelig en heb er dus nog niet echt van genoten. Ik mis het echt en ik mis de intimiteit met mijn vriend. Ik ben ook bang dat ik hem op te veel afstand houd.. Ik heb ook het idee dat we nu een beetje langs elkaar heen beginnen te leven..
Hij zegt wel dat ik me er niet zo druk om moet maken maar dat doe ik wel. Wij hadden altijd (zelfs aan het eind van de zwangerschap) een heel actief seksleven en dat is nu helemaal ingestort en het is niet dat ik geen zin heb, dat heb ik juist wel. En ik moet elke keer nee zeggen, het kan nog niet. En ik weet zeker dat het ook in zijn hoofd speelt.
Ik weet dat ik het niet kan beinvloeden en gewoon af moet wachten maar ik moest het gewoon even van me afschrijven.
Iemand enig idee hoe lang je mag bloeden na het zetten van een spiraaltje? Het is niet zo dat het er met liters tegelijk uit komt, het zijn maar heel kleine hoeveelheden maar ik voel me er gewoon niet fris bij.

Wat vervelend meid!! Ik snap dat je je vies gaat voelen ja. Is je spiraal in het zkh gezet? Zo ja dan zou ik er eens achteraan bellen of dit normaal is. En laat je niet afschepen met een telefoniste die denkt dat ze er verstand van heeft!!! Ik weet niet wat het kan zijn, ben geen dokter haha, maar je lichaam heeft duidelijk tijd nodig om weer op de rit te komen na de zwangerschap en bevalling.

Persoonlijk ben ik van mening dat je je lichaam even de tijd moet gunnen om op de rit te komen. Ik gebruik nu helemaal niks en laat alles lekker zn gangetje gaan in mn lijf. En ik ben daar erg rustig van geworden! We gebruiken nu eerst condooms en als Luana een jaar is dan pas laat ik een spiraaltje zetten. Het is niet niks wat er allemaal is gebeurt in je lichaam het laatste jaar! Het is nog maar 10 weken geleden, gun jezelf en je lichaam de tijd! En blijf vooral praten met je vriend zodat hij weet wat je voelt!!

Hopelijk heb je hier iets aan! Succes!!!!
Liefs ciomama

Ik ben vorige week maandag ook naar het ziekenhuis geweest om een spiraaltje te laten zetten, maar werd mooi weer naar huis gestuurd omdat zij het pas 12 weken na de bevalling doen omdat het anders nog kort geleden is en je baarmoeder nog niet klaar ervoor is ik mag dus over 2 weken weer terug komen.

Het stomme is, is dat ik eerst bij m'n HA ben geweest en het hem niet lukte en me dus Naa het ZH heeft gestuurd. Hij wist dus ook blijkbaar niet dat zij het pas na 12 weken plaatsen.

Wat raar.. hier wouden ze hem met 6 weken al zeten maar ik wou eerst de pil proberen.. het komt waarschijnlijk ook wel doordat ik bv geef. dan heeft je lichaam langer die hormonen..

Ik voel wel veel voor wat ciomama zegt, je geeft zelf al. Aan dat je van de pil na 1.5 week al chagerijnig werd dat kan toch niet goed zijn, ik zou lekker even stoppen met alle hormonen. Daarnaast is het misschien wel een idee ( omdat je toch maar een paar druppels verliest) gewoon een avondje plannen, baby slapen, en dan ga je lekker douchen ben je weer fris en dan met condoom. Ja tis even improviseren..

Dat is die enige pil die je mag gebruiken bij bv en de ha zei al dat het geen fijne pil was.
Ik snap Ciomama ook wel maar zo lang met condoom is echt niets voor ons. Ik vind het helemaal niets en mijn vriend ook niet en dan weet ik wel hoe dat gaat en dan ben ik straks dus weer zwanger en dat wil ik echt niet. Voorlopig niet.. Ik heb nu niet het idee dat ik chaggie wordt van het spiraaltje. Zit wel lekker in mijn vel verder.

hihihi condooms, ehm we hebben vorige maand die van onze 1e nacht maar eens gebruikt! inmiddels 2 jaar getrouwd en 2 kids verder dus zo goed zijn wij met condooms, zat die nog binnenstebuiten ook lachen

maar ja daarom dus de spiraal donderdag laten zetten.
ik heb dit keer 6 weken na bevalling gebloed en met 8 weken ongesteld en nu dus weer, maar sinds de spiraal zit geen krampen en minder bloed.
bij de vorige zwangerschap was het 8-10 weken bloeden en pas na 7mdn ongesteld.
nadat ik stopte met de pil trouwens.

bel het ziekenhuis evne om na te vragen
ik ben zelfs uitgeweken naar mst enschede omdat de ha het niet wou (onervaren) en zgt hengelo 2-3mnd wachttijd had.
en ik heb na 5 weken weer een inwendige echo om te kijken of die goed zit. ze had ook gelijks even een nacontrole gedaan en mijn baarmoeder enzo zit weer helemaal goed zoals het moet.

ook wij hadden na de geboorte minder seks dan ervoor. toen hadden we zoveel reden om niet te doen en nu wouden we wel maar bloedde ik de hele tijd, moest ik genezen of vanwege het risico om zwanger te worden. Tis toch stuk lastiger dan voor de bevalling hoor. je gaat elkaar ontwijken uit angst dat hij meer wilt enzo. was hier niet anders.
en nu? tja spiraal zit er net 1 dag en ik ben nog ongesteld, hopelijk van het weekend meer geluk, eindelijk niet meer bang zijn om zwanger te worden,.

Je bent nog niet jezelf, je bloedt en maakt je druk erover. gewoon bellen, want gaat om jou he en hoe gelukkiger jij bent des te gelukkiger aniek ook is, en dus paps ook weer hihi

ps verontschuldig je zelf nou niet, daar is deze site toch voor? om ff je hart t luchten?
moeder worden is iets geweldigs, zo mooi. maar het is zeker niet makkelijk!

Terug
Bovenaan