moet het ff kwijt

A

Anoniem

Guest
heey meiden...

dacht het gaat wel, maar kan me er toch niet overheen zetten, dus wil het jullie even vertellen...

Afgelopen zondag waren wij bij mijn opa en oma soep eten, bijna hele familie komt daar dan. Mijn nichtje van 6 zegt ineens: heb je een baby in je baby buik. Dus ik zeg heel netjes nee, vond ik nog niet zo erg die vraag ik bedoel is kinderlogica, als ze iemand met een dikke buik zien (lees mooie zwangerschapsbuik maar niet zwanger). Ze kreeg wel geljk even een standje dat ze dat soort dingen niet hoorde te vragen, heel netjes van mijn tante.
Maar wat zie ik in mijn ooghoek, een ander nichtje van mij die haar vriend komt niet meer bij van het lachen om die vraag. Nou zou je toch verdorie denken dat ie het wel een beetje zou snappen dat dat niet leuk is zo'n vraag.
Ze weten allemaal dat wij al bijna een jaar bezig zijn, en dat het niet wil lukken.
Was echt zo boos had em het liefs een knal verkocht. Was ook heel blij dat ze virj vlot weggingen.

Nu moet het zoontje van 4 maanden van dat nichtje naar cb en wie gaat er mee: MIJN MOEDER.
Kan hier zo boos & verdrietig om worden, Ze doet verdorie net alsof het haar moeder is. Echt alles bespreekt ze met mijn moeder, ze vraagt altijd mijn moeder mee naar dat soort dingen. En niet alleen daarvoor ook andere dingen wil ze met mijn moeder ondernemen.

Moest het even kwijt, zit momenteel te huilen op de bank, zo moeilijk vind ik het. Heb het gewoon even helemaal gehad.

liefs

Hai lieverd,

Allereerst een dikke knuffel van mij om je een beetje te troosten! Wat zijn sommige mensen toch botte horken!!! Ik heb er geen andere woorden voor! En zeker omdat ze weten dat jullie al langer bezig zijn, ik begrijp werkelijk waar niet dat ze niet nadenken voordat ze wat zeggen. Kijk, van een kind....denk je nog: het is een kind en die denkt daar anders over na maar van volwassenen en al helemaal van familie vind ik het onbegrijpelijk!!

Logisch dat je overstuur bent....Probeer het je alleen niet teveel aan te trekken, hoe moeilijk dat ook is! We hebben allemaal soms zulke situaties maar meestal van relatief vreemde mensen en niet van familie dus ik snap je echt wel. Praat je hierover ook met je moeder? Dat je de huidige situatie naar vind? En waarom gaat haar eigen moeder niet mee? (heeft ze die wel?)

Ik hoop dat je tranen gauw verdwijnen en dat het geluk je deze ronde zal toe lachen en dat je gauw kan gaan genieten van een mooie zwangerschap!

Liefs Lynn.

p.s: In de afgelopen jaren hebben wel ontelbaar mensen tegen mij gezegd (op werk): "goh, wat leuk! Hoever ben je?" Terwijl ik geen dikke buik heb maar wel al het vet dat ik heb, zit op mijn buik en ik sta vaak een beetje onderuit gezakt. Nou, dan zakt de grond onder je voeten vandaan hoor!

heey lynn...

dank je voor je bericht...Ze heeft wel een eigen moeder, heb alleen het gevoel dat ze alles bij mij wil wegtrekken, alles moet om haar draaien heeft ze ook gezegt tijdens haar zwangerschap dat ik jaloers was omdat ik onze oma niet het eerste achterkleinkind kon geven en zij wel. Jammer genoeg zegt ze dat soort dingen nooit recht in mijn gezicht.
Met mijn moeder valt er niet over te praten, ben ik bang. Die ziet toch niet in hoe mijn nichtje bezig is.

liefs

Ooooo wat vreselijk zo'n griet! Bah!! En dan ook nog eens de dingen niet rechtstreeks tegen jou zeggen, eigenlijk dus een heel bang vrouwtje.....Ik vind het nogal een gemene opmerking hoor, dat jij jaloers zou zijn. Weet je....Het zegt meer over haar, dan over jou en dat moet je je maar goed in je achterhoofd houden!!

Wel jammer dat je het niet met je moeder kan bespreken....Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt en dat mensen in je nabije omgeving wat meer rekening met jullie houden, het is namelijk niet allemaal vanzelfsprekend en ze kwetsen mensen er echt onnodig mee!

Sterkte!! Lieve knuff Lynn.

Bah, wat misselijkmakend zeg! Wat naar en gemeen! Ik snap je gevoel heel goed! Hopelijk kan je het er met je partner wel over hebben en lucht dat een beetje op!

Liefs Sabien

Jeetje mijn mond valt hiervan open, wat een verschrikkelijk mens! Zulke dingen zeg/doe je toch niet?! Waar zit haar gevoel? Ja blijkbaar bij haar zelf en niet bij een ander.
Je denkt dat je er niet met je moeder over kan praten, maar misschien lucht het wel enorm op om het gezegd te hebben. Het is je moeder ze zal je toch misschien wel begrijpen dat jij je er zo rot bij voelt.. Misschien ziet ze het nu niet zo maar misschien wel als jij het aankaart..

Succes meid bah snap echt dat je je rot voelt. Misschien moet je ze maar eens een knal verkopen, want blijbaar hebben hun niet in de gaten dat het jou pijn doet. echt gemeen!

Liefs dikke knuffel

jemig meid ik word gewoon boos als ik dit lees waar slaaaaat dit op!! ontzettend gemeen en grof, maar misschien toch een goed idee om hierover te praten met je moeder...misschien heeft ze niet door hoe kwetsend dit voor jou is en weet ze niet dat jij hiervan gewoon huilend op de bank zit en wie weet kan ze jou nicht er ook wel even op aanspreken aangezien ze er toch zo goed contact mee heeft...
vindt wel dat ze voor jou moet opkomen!!

sterkte xxx

Terug
Bovenaan