moet het ff kwijt

Zoals de titel al zegt...moet ff wat kwijt.

Ben allereerst super trots op onze kleine man die vannacht voor het eerst echt heeft doorgeslapen en dat binnen 4 weken....nooit gedacht...topventje!

Maar dan zit me eigenlijk wat anders dwars. Mijn man heeft een collega die nu 15 weken zwanger is van haar eerste dochtertje en is daar zo enthousiast over dat ze iedereen daarin meeneemt, voor haar hartstikke leuk. Nu is het zo dat ze het altijd al goed kan vinden met mijn man en hij gaat helemaal mee in haar enthousiasme en heeft het nu al voor de grap over zijn toekomstige schoonfamilie en playdates (ze hebben straks allebei dezelfde dag vrij).

Nu bedoeld mijn man het echt helemaal goed, alleen ik kan dat mens niet uitstaan. Ik heb dat ook tegen hem gezegd maar het blijft bij mij nu knagen. Hij lijkt het wel te begrijpen dat ik haar niet mag maar was wel teleurgesteld en had van mij verwacht dat ik enthousiaster zou reageren. Ben ik nou zo jaloers dat hij wel mensen om zich geen heeft om samen mee op pad te gaan en babydingen te delen?

Zal wel de hormonen wezen...

Was iig wel stof voor een Goed Gesprek met manlief. Hij vind het ook gewoon lastig dat alles nu veranderd is en moet ook zijn weg daarin nog vinden. Dan is over een enthousiaste collega praten makkelijker dan over de dingen die hem echt dwars zitten. Maar dat kon net wel.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ie opgediend wordt. Ik zou gewoon zeggen dat je er niet om staat te springen en het daarbij laten. Voordat het zover is, moeten jullie beide kids minstens 1 of anderhalf zijn. Anders is er van spelen geen sprake.
En wat is er erg aan als hij met haar lekker babydingen kan delen op het werk?? Daar heb jij toch geen last van??

Mannen praten moeilijk over hun gevoelens en zoeken dan meer afleiding zodat ze minder gestresst zijn. Laat hem maar lekker, maar af en toe even naar de diepte lijkt me alleen maar goed.

Geniet van jullie kleine man en heerlijk dat al een beetje begint door te slapen.Vroeg hoor... heerlijk!

Wow! Wat goed van jullie kleine kerel! Lijkt me heerlijk. Onze schat komt nog 1 a 2 keer 's nachts. We moeten het maar doen met een lief glimlachje als bedankje. ;-)

Ik snap jou helemaal. Ik zou dezelfde reactie hebben denk ik, zeker als ik de collega in kwestie niet zou mogen. Maar ik denk dat bloempje27 gelijk heeft. Het zal wrs niet zo'n vaart lopen. Dit soort dingen blijven vaak maar bij plannen. Ze is nog maar 15 weken zwanger, dus het duurt nog een halfjaar voordat haar kleintje er is. Voordat er sprake kan zijn van play dates ben je jaren verder. Mijn dochter is bijna drie en nu pas worden dit soort dingen echt leuk.

Ik denk zelf dat als het nieuwtje voor je man eraf is dat het niet meer ter sprake komt. Misschien komen de fantasieplannen weer even terug als ze net bevallen is, maar denk niet dat je er dan veel van mag verwachten.

Btw, misschien is je man wat nostalgisch (aangezien er nu zoveel in huis veranderd is) en denkt hij nog terug aan de spannende tijd toen jij nog relatief kort zwanger was en is hij daarom zo enthousiast?

Meiden bedankt voor de reacties! Ik moet het inderdaad mar allemaal zien wat er van komt. Want het is ook echt iets voor mijn man om plannen te maken waar nooit iets van komt!

Terug
Bovenaan