moet ik deze naam wel gebruiken?????help

hoi meiden,

wij heben vanaf het begin dat we een kindje wilde al een jongens naam
nu 3 jaar later zijn we eindelijk zwanger en willen we die naam eigenlijk nog steeds gebruiken maarrrrrrr

waar ik sinds kort werk , heeft een collega een zoontje van 20 maanden met dezelfde naam (wij werken maar met z'n 6en dus close groepje)

nu twijfel ik dus heel erg om die naam nog te gebruiken , want ben bang dat ze het misschien niet leuk vind of dat andere denken dat ik het heb nageaapt ofzo ( heel kinderachtig)

maar mijn mannetje is helemaal weg van die naam net als ik en diezegt , maakt toch niet uit hebben met haar niks te maken dus we noemen het gewoon zo als het een jongetje wordt .

maar ja wat is wijsheid ????????????? vind het erg moeilijk

sorry voor mijnlange verhaal en sommige zullen vast denken maak je niet druk en doe gewoon maar toch is het best moeilijk

bedankt voor het lezen

groetjes moekje xx

Hoi moekje,

wij zatten dus met iet wat het zelfde met de naam Levy die vonden we beide erg mooi maar hier in de straat woont al iemand met die naam en dat kindje is nu 4 jaar......ik heb omdat ik de moeder goed ken wel gevraagt wat zei er van vond ik kreeg een hele leuke reactie .......oooo leukk ik voel me vereerd want dan weet ik zeker dat je mijn kind leuk vind anders noem je hem niet zo ....dat is natuurlijk ook zo want ken hele leuke namen maar als ik dan sommige kinderen erbij bedenk denk ik nahhh nee das geen leuk kind dus naam is gelijk ook minder leuk voor mij dan.

maar goed keuze blijft moeilijk vind ik

succes ermee en hoop dat je er samen aan uit komt

hallo moekje,
ik zou het wel doen hoor. ik begrijp uit je verhaal dat jullie close zijn op het werk maar niet bij elkaar thuis komen? dan zou ik het zeker doen!!
wij zitten ook met hetzelfde probleem: een collega (man) heeft een meisje genaamd indy en dat vinden wij ook een supermooie naam! waarschijnlijk gaan wij de kleine ook zo noemen als het en meisje word (wij weten nog niet wat het word).
we komen niet bij elkaar thuis dus leek het ons gewoon kunnen!!

succes er mee!
gr martine (16 weken)

Gewoon doen!!! Vertel erbij dat jullie deze naam al jaren in je hoofd hebben. Je werkt toch echt niet je hele leven met deze collega hoor. Misschien is ze volgend jaar weg en dan heb jij je naam laten schieten. En weet je...als je kindje straks op school komt zijn er ook altijd weer kindjes met dezelfde naam. Daar doe je toch niks aan. Gewoon doen dus!
lfs ing

Hoi Moekje,

Gewoon doen hoor. Tijdens mijn tweede zwangerschap stond voor ons de meisjesnaam vanaf het begin al vast. Bevalt mijn nichtje twee dagen voordat ik was uitgeteld (terwijl ze drie weken later was uitgeteld) van een meisje met "onze' naam. Wij hebben ook heel even zitten dubben maar toch besloten om onze naam te houden. Uiteindelijk kregen we een zoon dus was dat 'probleem' opgelost, maar ik zou het gewoon doen als ik jou was

Judith

Wij hadden ook een jongensnaam die heel erg lijkt op de naam die het zoontje van goede vrienden heeft, 4 maanden ouder dan ons kindje. Maar....het werd een meisje dus probleem opgelost.

Gewoon doen hoor. Het is "maar" een collega.

groetjes, da77

gewoon doen! het is een collega, hoevaak zullen de kids elkaar later zien??? als het nu een kindje was van je beste vriendin.....Wij hadden het ook met een collega, haar zoontje heette ook zo, later nam ze onslag en het kindje was 4 jaar ouder.. .
Misschien kun je de naam net even iets anders schrijven?? toen ik zwanger was van de 1e werden er veel meisjes esmee genoemd, wij hadden toen de naam Romee bedacht.
Persoonlijk let ik wel op namen in de buurt ed en van "leeftijdsgenootjes". die je opdat moment veel hoord,  zodat er straks op school niet 5 kids met dezelfde namen in de klas zitten

Ik zou nooit de naam die ik geweldig vind voor mijn kind laten schieten omdat iemand anders ook al een kind heeft met dezelfde naam (zelfs als het een kind van mijn broer zou zijn).

Jouw kind heeft recht op jullie eerste keus, waarom zou je het met minder willen doen.

Miep

Terug
Bovenaan