moet ik iets veranderen???

hey meiden,

mijn kleine meid slaapt nu eindelijk sinds 3 weken overdag in haar bedje maar zit met het volgende:

9.00 fles van 200cc
11.00 3 hapjes fruit (meer gaat echt nog niet goed)
12.30 fles 160 cc
slapen in bedje tot 14.30
boodschapjes halen
16.30 fles 160 cc
19.30 fles 250 cc papfles

dit ging altijd goed maar sinds 3 dagen wil ze haar papfles niet meer drinken behalve als ze in haar bedje ligt dan gaat ie op is dit een fase en moet ik daar even aan toe geven of is het iets anders??

rijstebloem eruit laten helpt niet.

minder voeding in de laatste fles helpt ook niet

pap is niet te dik voor de speen want gaat maar 1 schepje in.

ze drinkt 50 cc en dan stopt ze gewoon zodra ik haar in bedje leg wil ze weer drinken en gaat ie gewoon helemaal op.

heb ook al aan tandjes zitten denken want ze hapt in 1 keer de hele dag door ook happen naar de fles inplaats van zuigen maar zie nog niets??

de rest van de dag en de flessen gaat prima geen moeilijkheden en ze is verder ook tevreden en vrolijk maar vanaf half 7 begint ze al te drammen en geeft ze duidelijk aan dat ze naar bed wil maar het lijkt me dan wel erg vroeg worden om haar al om half 7 naar bed te doen toch???

groetjes non

Liam krijgt zijn laatste fles tussen half 7 en 7! Later lukt wel, maar dan hebben we een jengelig manneke....Hij ligt dan na de fles nog even tevreden te spelen/te chillen in het wippertje en om half 8/8uur gaat hij naar bed en slaapt tot de volgende ochtend tussen half 8 en 9 uur! Misschien kun je eens proberen om de laatste fles gewoon wat eerder te geven!

En ik zie dat je in de fles van 12.30 en 16.30 160cc doet....misschien kun je ook eens proberen daar 200 van te maken en de laatste dan ook 200?? Dan is het wat meer verdeeld...

Misschien is het ook een fase, maar ik wacht nooit langer dan 3 dagen en als het dan niet anders wordt, pas ik iets aan...

Succes!

Liefsss

Ik zou zeggen probeer het eens om om half zeven de fles te geven, ik weet niet hoe vroeg/laat ze normaal komt in de ochtend. Maar bij ons wisselt de laatste fles tussen de 19.00 en 20.30 afhankelijk hoe laat ze wakker werd, en evt hoeveel bijvoeding ze heeft gehad, en soms slaapt ze langer, soms korter. wij laten het vanuit haar komen. en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.
Maar ondanks dat je nog niet veel bijvoeding geeft vind ik erg veel verschil zitten in de hoeveelheden in de fles, Rebecca krijgt altijd fles van ong 230 ml, 4x per dag en alle 4 aangedikt met 6 theelepels rijstebloem, ivm met die canule dat ze liever wat dikkere voeding heeft. Ze drinkt vaak na een volledig fruitpotje nogsteeds haar fles volledig leeg, ik geef fruit dan ook echt tussen de flessen in. En mijn man op het tijdstip van de fles, en dan gaat die er nog bijna volledig (200ml) in. En sinds een week op nu 2 dagen na heeft ze volledige groenten ipv fles genomen.
Ik zou toch kijken of je bij 3e fles meer kan geven, of die laatste vervroegen, want ze geeft eerder aan te willen, en is waarschijnlijk te moe om op de arm de fles te nemen, en liggend is gemakkelijker (dus in bed wel opdrinken).

hey thanks voor de reacties en het is niet zo dat ik maar 160 cc geef want het is gewoon een fles van 200 cc maar de twee middagvoedingen drinkt ze gewoon niet meer dan 160 cc en kan haar niet dwingen, denk dat ik vanavond is ga proberen om hetzelfde te doen als liefkleintje gewoon wat eerder de fles en dan ff gezellig bij ons zitten en evt. nog wat spelen in de box..

ben benieuwd of ze dan ook door slaapt van half 8 tot de volgende morgen 9 uur hihi ;)

dank je wel meiden, andere tips zijn uiteraard nog steeds welkom.

Ik zou de fles van 16.30 laten vervallen, wil ze geen fruit uit een fles??? Lycke dronk ook de laatste fles niet meer goed, maar heb toen de fles van 16.00 vervangen voor fruit uit een flesje en nu drinkt ze de laatste fles beter leeg, als ze dat niet doet krijgt ze rond elf uur nog een flesje van 150cc

ze wil wel fruit eten maar ze moet nog wennen het gaat er prima in maar als ze maar iets teveel krijgt zsitten we met enorme krampen dus een fles weglaten is geen optie denk ik...

groetjes non

Terug
Bovenaan