Moet ik me eigen zorgen maken??




Hoi,

Mijn dochter is erg klein daar is op zich niks mis mee,ze is nu 6400 gram met een lengte van 67 cm en ze is 10 maand maar toen ze geboren was begon ze toch wel een eindje boven de onderste lijn van de curve maar toen ze 4 maand was ging ze eronder zitten en hij zakt alleen nog maar naar beneden dus ze zit nu toch onderhand wel een heel stuk onder de lijn als het aan het cb had gelegen was ik al bij de kinderarts geweest maar ze ziet er prima uit ze heeft een lekkere rooie kleur op haar dikke wangen ze eet best veel en ze huilt nooit,ze slaapt snachts lekker door dus geen problemen,ze oogt goed gezond dus wat zouden jullie doen??

En ze heeft nog geen tanden!? dat is wel erg laat he?

groetjes trui
 
Hoi,

Zoals jij het schrijft is ze gewoon wat klein/licht en is er verder niks aan de hand,maar aan de andere kant kan het natuurlijk geen kwaad om een keer naar een kinderarts te gaan, die kan haar dan eens nakijken, dan heb je toch zekerheid en weet je zeker dat je kindje verder geen achterstanden heeft!
Je krijgt het ook vergoed via je zorgverzekering, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten!
Ze is niet vroeg met tandjes, maar er zijn er genoeg die met 10mnd nog geen tanden hebben, daar zou ik me echt geen zorgen om maken, soms komen de eerste pas rond/na het eerste jaar!

Gr MJ
 
Mijn zooontje is ook aan de lichte kant.
Hij is bijna 10 maanden, met ruim 9 maanden woog hij 8040 en is 73 cm.
Ook hij zit onder de bekende lijn, maar hij eet goed, drinkt goed.
Speelt lekker zelf en huilt eigenlijk bijna nooit.
Het is een vrolijk mannetje met nog geen tandjes haha,
Hier dus eigenlijk hetzelfde alleen is hij iets groter dan jouw dochtertje.
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, als er iets is of ze krijgen te weinig voeding binnen ofzo dan zou je dat wel merken aan hangerig gedrag, slecht eten en slapen.

Groetjes Yvonne
 
Bedoel je dat ze niet goed meegroeit met de curve? Zit ze echt onder de -2,5 lijn (is onderste lijn)? Ik heb zelf ook een licht kindje, zij zat altijd op de -1 lijn. Door rs-virus en ziekenhuisopname was ze heel erg afgevallen en zat ze op die -2,5. Laatste meting zat ze alweer op de -2. Wij zijn dus wel bij de kinderarts langs geweest. Ook al hadden wij zelf het idee dat het gewoon goed met haar ging. De onderzoeken hebben dat ook uitgewezen. Toch fijn om te weten vond ik.

Ik denk dat het dus geen kwaad kan om even langs de kinderarts te gaan. Dan weet je net even wat meer. Maar door mijn ervaringen weet ik ook dat je het zelf ook goed kan inschatten. Als ze zich gewoon goed ontwikkeld, goed eet en goeie luiers heeft, hoef je je niet direct zorgen te maken.

Succes ermee!
 
Mijn dochter is geboren met een geboortegewicht van 2450 (geboren met 41 weken en 5 dagen) Ze is nu inmiddels 7,5 maand en weegt 6695 gram.
Ze is erg licht, maar altijd al zo geweest. Ze heeft altijd onder de curve gezeten en zolang het zo doorgaat en ze gezond is, is er niets aan de hand.
Maar jij geeft aan dat ze aan het afzakken is. Jij ziet natuurlijk zelf of het goedgaat met je kindje, maar mocht je toch twijfelen dan kan je beter wel even langs de kinderarts gaan. Mocht er niets aan de hand zijn dan ben je in ieder geval  gerustgesteld...
 
Oh ja en ze heeft al een aantal weekjes 2 tandjes, dus de tandjes hebben niets met het gewicht te maken hoor. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo.
 
Hallo,

Nou bedankt voor jullie reakties...
Mijn gevoel zegt dat er niks aan de hand is wat ik al zeg en ze heeft wel bolle en rode wangen ze eet goed drinkt goed heeft goeie luiers ze slaapt goed als er wat aan de hand zou zijn merk je dat wel. bij het cb zien ze een lijn en ieder kind moet volgens die lijn groeien zo niet mankeren ze gelijk wat volgens hun dan.

Nou ik zie wel of ik bij de k.a beland!

groetjes
 
Terug
Bovenaan