moet ik me hier zorgen om maken?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
ik lees overal van meiden die verrassend veel aankomen in de eerste weken van hun zwangerschap. Ik ben inmiddels ruim 15 weken zwanger en nog niets aangekomen. Mijn man maakt zich er best bezorgd over, ik tot nog toe niet, maar... is het niet heel erg vreemd? Ik ben voor de vierde keer zwanger, de eerste twee keer ging het mis maar was ik wel zwaarder geworden (drie kilo in 10/12 weken) en toen ik zwanger was van mijn dochter kwam er ook iedere maand een kilo bij. Ik word trouwens wel dikker...
Zijn er meer dames die zoiets hebben (gehad)?

Liefs, Elly

Nee joh, je hoeft je geen zorgen te maken!!! DE eerste periode hoef je nog helemaal niet aan te komen. Je baarmoeder groet wel flink en ook je kindje verdubbelt zijn gewicht frequent maar dat zijn echt nog grammen en geen kilo's. Ik ben in de eerste 12 weken juist afgevallen ipv aangekomen (ivm misselijkheid).
Dus geniet van je zwangerschap, de kilo's komen er echt vanzelf wel aan!! (hopelijk niet teveel, want die moet je er na die tijd ook weer af zien te krijgen!)
Groetjes, mira sinds 02-01 trotse mama van Jaap

Hoi Elly, als je normaal eet, en je komt niet bij is er niets aan de hand. Zelf ben ik 7 oktober bevallen van onze derde spruit. Bij de eerste twee kwam ik 11 + 16 kilo bij, en bij Thijs maar 2 kilo in 9 maanden. Toch woog Thijs 4020 gram, dus   best een gezond gewicht. Zou me er zeker niet druk over maken. Komt allemaal goed.Succes, en geniet van je zwangerschap.   Hoeveel verschil heb jij tussen de andere kids als ik vragen mag. Ben gewoon nieuwsgierig. Bij ons zijn ze 6,4 + 14 weken. Hebben extra gewacht tot Iris ook naar school ging, zodat we meer tijd hadden voor de kleine, nu   Thijs 14 weken is, hebben we het ook over een vierde. Het is zo'n gezellige drukte in huis. Groetjes Wendy

Hoi Mira en Wendy, dank voor jullie geruststellende reacties!

Onze dochter is twee weken geleden één geworden, als het allemaal goed gaat zit er straks dus anderhalf jaar tussen haar en haar broertje of zusje. Best vlot, maar ik ben al aardig op leeftijd (ben de ware pas veel te laat tegen gekomen).
Toen ik de vorige keer zwanger was, was ik tien kilo aangekomen en dat was er drie weken na de bevalling alweer af. Maar die twee keer drie kilo van die eerste twee zwangerschappen (die dus mis gingen) zijn er nooit meer afgegaan. Dat kwam natuurlijk voornamelijk doordat ik probeerde meteen weer zwanger te worden en dan ga je niet lijnen.

groetjes, Elly

Hallo,

Ik heb inmiddels een kleine van 17 weken.

Bij mij zag je de eerste 20 tot 25 weken ook niets aan mij en ik was
misschien 2 kilo aangekomen. Mensen vroegen aan mij "is het wel
allemaal goed dan" en ik raakte ook in paniek en telkens maar vragen
bij de verloskundige hoe dat nu kon. Ach net als bij baby's de een is
niet idem als de ander.

In de laatste weken van mijn zwangerschap begon ik pas aan te komen en
op het laatst was ik in totaal 12 kilo aangekomen maar eigenlijk zag je
er weinig van.

Mijn dochter is op 27 september 2006 geboren en woog 3520 gram!!!

Nou waar heb ik me al die tijd druk om gemaakt??? Een gezonde volle meid en dat is ze nu nog.

Dus niet te veel naar andere luisteren en als je weet dat je gewoon goed en gezond eet dan komt alles wel goed hoor.

Suc-7

Claudia en Maudje

Terug
Bovenaan