Moet ik me nu nog zorgen maken ???

Ik ben 23 weken zwanger en ik lees steeds dat  sommigen hun kindje al heel erg goed voelen. Ik voel het ook wel, soms nog de belletjes en soms een nadreun van een schop. Het lijkt dan wel of de placenta een schop krijgt en ik niet direct zeg maar.
's Nachts voel ik het eigenlijk bijna niet.Ik ben niet echt dun of zo, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

Kan iemand vertellen wat jullie ervaringen zijn??

Hallo Rianne,

ik ben nu zwanger van mijn 2e kindje.

Mijn zoontje was altijd vrij rustig en voelde ik ook niet altijd bewegen, nu heb ik een druktemakertje in mijn buik die goede trappen kan geven.
Het kan ook liggen aan de ligging van de placenta als die voor je  buik ligt dan kan je je kindje ook minder voelen.

Groetjes Anne
mv Levi en ??? Nog 3 wk

Hoi Rianne,

Beide zwangerschappen voelde ik de baby al heel snel. Het hangt helemaal van het kindje af. Ik ken verhalen van vriendinnen die hun kindje bijna de hele zwangerschap niet hebben gevoeld. Later in de zwangerschap voelden ze dan alleen het draaien heel licht, maar schoppen deden ze niet.

Als je placenta in je buikwand ligt, kan dat de reden zijn dat je het niet goed voelt. Hebben ze dat op de echo al kunnen zien? De mijn ligt deze keer ook aan de voorkant, maar omdat dit mijn tweede is en een 'bewegelijk' kindje is voel ik het wel goed.

Dat je niet superdun bent heeft verder niks te maken met hoe je de bewegelijkheid van je kindje voelt. Buikvet ligt buiten de baarmoeder en je kindje schopt tegen de baarmoederwanden aan.

Het komt vanzelf wel. Maak je geen zorgen!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan