moet ik met de tweede bevalling 'bang' zijn dat het weer zo snel gaat?????

hoi hoi lieve medezwangeren!!!

mijn vraag is moet ik met de tweede weer rekening houden dat het zo snel gaat??

bij ons eerste zoontje inmiddels vier jaar heeft de bevalling   van begin van de weeen tot aan de dat ik ons manneke vast had goed en wel anderhalf uur geduurd!!!

whahaha en het had nog sneller kunnen gaan als ze me hadden geloofd in het ziekenhuis dat ik persweeen had!!! maar dat is weer een ander verhaal hihi!!!

is mijn 'angst' gegrond of   maak ik me nu druk om niks!!!

heel veel liefs mamsy

hoi,

ze zeggen dat de tweede wel sneller kan gaan, maar of dat in de praktijk daadwerkelijk zo is?
iedere bevalling is anders.

Ik ben zelf niet bang voor de bevalling opzich maar wel voor het pers gedeelte.
Mijn bevalling duurde totaal 12 uur, en omdat mijn weeen niet sterk genoeg waren moest ik naar het ziekenhuis (wilde thuis bevallen).
Met maar 1 cm in de start...aan het infuus.. 5 kwartier weeenstorm later 10 cm..1x persen en er was paniek...want onze dochter kwam al.. ik mocht niet meer persen maar floep lancering...
Dus je snapt dat ik zelf "bang"ben dat het persen weer zo snel gaat en ik weer met de consequenties zit erna van mega uitscheuring (ja dames geen leuke ervaring, maargoed ook dat kan erbij horen)

gelukkig staat dit in mijn dosier met dikke letters genoteerd..
maargoed, wie weet moet ik deze keer wel een uur persen!

Ik laat het allemaal weer over me heen komen, die kleine moet er toch uit.
En die kleine eenmaal op mijn buik.. ik vond het meer dan de moeite waard!

Ik neem aan dat de verloskundige gezien je vorige bevalling dit extra in de gaten zal houden!!!
Ja, spannende tijd straks.

groetjes Elise 30.1 wkn.

hoi hoi,

pff dat is idd ook niet niks nee
kan me je angst ook wel goed voorstellen!

mijn angst zit voornamelijk bij de snelheid  en het feit  zijn  ze wel snel genoeg hiero!!

moet er wel bij zeggen dat ze bij de eerste goed mis gekleund hebben maar ja ander verhaal.

vandaar ook weinig vertrouwen in de verloskundige  aangezien we hier geen keus hebben voor een andere verloskundige!

maar ja idd als dadelijk de kleine er is is alles ook wel weer vergeten!!
en kunnen we weer heerlijk genieten!!!

liefs mamsy

Poeh, mamsy, dat is heftig in anderhalfuur...
Ik kan je angst helemaal begrijpen. Hoewel mijn eerste niet eens zo snel was als bij jou (4 uur), ben ik ook bang voor de snelheid van deze 2e... Als ik de vrouwen van mijn familie volg (en dat heb ik precies gedaan die eerste keer), dan zal deze 2e binnen 2 uur op de wereld gezet worden. Terwijl mijn man voor zijn werk meer dan een uur moet rijden, dus als het overdag gebeurd, ben ik bang dat hij echt niet op tijd er is. Of dat er niet op tijd iemand mijn oudste kan ophalen/opvangen...

Meestal is een 2e (mits het goed ligt) sneller, dus ik zou er zeker rekening mee houden! Ik ben zelf van plan om hele concrete afspraken te maken met VK wanneer ik kan bellen (ik bedoel, ik ga heus niet 'een uur regelmatige weeen' afwachten!) en bespreken dat ze dan ook snel komen om te zien hoe het ervoor staat. Maar ik heb wel vertrouwen in mijn VK's, ze waren allemaal onder de indruk hoe snel ik mijn 9 ponder op de wereld had gezet. Ik heb het gevoel dat ze heus serieus zullen nemen als ik ga bellen. Begeleidster van zwangerschapsgym zei al tegen mij: begin na 1e wee al met bellen, meid!

De eerste keer namen ze mij ook niet zo serieus, "Ach, mevrouw, een eerste kindje komt zo snel niet, hoor!" zeiden ze tegen mij in het ziekenhuis, terwijl ik maar aan het roepen was dat het zo snel ging... Ik weet nu ieder geval dat ik volledig op mijn eigen gevoel moet vertrouwen en met die zekerheid zal iedere twijfelaar dwingen naar me te luisteren!

Groetjes, Karin
32+4 wkn van 2e

Hoi,

Meestal is het zo dat de tweede sneller gaat dan de eerste. Maar ja iedere bevalling is weer anders.

Wel is het zo dat, wanneer je de eerste keer heel snel bent bevallen de verloskundige er rekening mee houdt dat de tweede ook snel komt. Bij een eerste bevalling verwachten ze altijd dat het nog wel een tijdje zal duren.

Terug
Bovenaan