Moet ik mijn baby van 4 mnd water geven?

Dat vraag ik me dus af!
Hij was vandaag zo enorm aan het zweten,dat ik me eigenlijk afvroeg of ie niet teveel vocht verliest met zo'n weer.En ook al is het niet zo warm,die kleintjes hebben toch ook water nodig of krijgen ze genoeg binnen?
Ik geef nog voledig borstvoeding,ben benieuwd of jullie hier antwoord op kunnen geven.

Wel lekker hé?Zo'n weer.Wat hebben we genoten vandaag.Lekker biertje gedronken op terras in de stad   (  'n paar) de hele middag zijn we op pad geweest.Senne vond het helemaal geweldig dit weer.

Groetjes,
Lina en Senne(11-12-2006)

Als je denk dat je kleintje dorst heel, zou ik gewoon lekker aanleggen Is goed voor de dorst, en goed om de voeding op peil te houden. Heb zelf ook vandaag vaker aangelegd omdat het zo warm was. En bv kunne ze niet teveel krijgen.Veel Succes, morgen wordt het waarschijnlijk nog warmer. Groetjes Wendy

Hoi,

Het is inderdaad weer heerlijk weer! Wel moeilijk om te kiezen wat je je kindje aan moet trekken...!
Hoe het in combinatie met borstvoeding zit weet ik niet, maar mij werd vorig jaar aangeraden om tussen de voedingen door water aan te bieden (uiteraard afgekoeld gekookt water) met het warme weer.

hoi,
het is zeker niet nodig om je kleintje water bij te geven.
Als je gewoon deze dagen volgens verzoek voed dan krijgt je kleintje genoeg vocht binnen.
ben je toch wat onzeker, kijkt dan of de kleine alert is en 4 tot 6 goed natte luiers per dag heeft.

Hoi!
Zat ik me ook al af te vragen! Heb info gezocht en je moet idd dan gewoon wat vaker aanleggen en natuurlijk zelf vooral genoeg water drinken! (frisdrank, koffie en donkere  thee helpen juist averechts - onttrekken vocht aan je lichaam)
Je lichaam maakt de bv tijdens warme dagen vanzelf al wat wateriger schijnt het, zodat je kleintje toch wat meer vocht binnenkrijgt dan normaal!
Je kunt trouwens zelf goed bijhouden of je voldoende drinkt door je urine in de gaten te houden. Hoe geler deze is en hoe sterker het ruikt als je naar de wc gaat, hoe méér je moet drinken, da's geen goed teken!
Ik heb nooit dorst en het is voor mij een ramp om eraan te denken voldoende te drinken, zelfs tijdens een hittegolf!!
Gelukkig is 'ie alweer voorbij, kunnen we ons vast voorbereiden op de volgende

Groetjes Edith

Terug
Bovenaan