Moet ik naar de huisarts?

<p style="text-align: left;">Hallo,</p><p> </p><p>Ik ben sinds augustus 2018 gestopt met de pil. Elke maand ongesteld geworden, cyclus 28 of 30 dagen. Nu zit ik te 'wachten' op de ongesteldheid. Ik had het afgelopen zondag (10 februari) moeten worden. Misschien iets te ongeduldig na 3 dagen over tijd getest, maar negatief. Vanochtend met ochtendurine opnieuw negatief getest. Ik heb  nog geen druppel bloedverlies gehad, wel klachten als misselijkheid, hoofdpijn, rugpijn onderin. Zelf wil ik wachten met nogmaals testen tot maandag ochtend.. wat is jullie advies als hij dan opnieuw negatief is?</p><p> </p><p>Dit is de eerste keer dat ik probeer zwanger te worden en ik heb het idee dat mijn lichaam me voor de gek houd.</p>
 
Vervelend he die onzekerheid.. Het kan zijn dat je lichaam lage waarde heeft, waardoor de zwangerschap nog niet 'gevonden' kan worden. Aangezien je gestopt ben met je pil heb je geen ritme meer in je mensturatie dagen. Wat dus kan betekenen dat je ene maand langer duurt als de andere. 
Wacht het nog even af, test na het weekend nog een keer, en de huisarts bellen kan natuurlijk nooit kwaad!
 
Hi Crissie
Kben vorig jaar in mei Gestopt en was elke maand Mooii optijd 35dagen. September bleef menstruatie Ook plots gewoon uit. Testen bleven negatief. Dit had bij mij gewoon te maken met ontpillen. Maand erop is mn cyclus gewoon vanzelf terug op Gang gekomen en was het gewoon terug op 35 dagen. Wacht nog even af zou ik zeggen xx
 
Hi Crissie,
Wat spannend! Het kan zijn dat je laat positief test maar ook dat er ineens een lange cyclus bij zit.
Heb wel eens een cyclus van 40 dagen tussendoor gehad (normaal rond de 28-31 dagen). Ik heb toen na een week overtijd de dokter gebeld en die wilde bij mij wel bloedprikken toen. 
 
Heel herkenbaar zeg ik ben nu 8 dagen over tijd heb ook een test gedaan was negatief als ik jou was zou ik echt nog een paar dagen wachten en dan na het weekend nog een test en als je het fijn vindt bel dan de huisarts. Mijn cyclus is ook altijd 28/30 dagen precies zelfde ook in de zomer gestopt met de pil elke maand wordt ik het en nu dus zo lang over tijd maar test geeft aan van niet heel frustrerend. 
 
Nou ik heb mij om niks druk gemaakt, vanmorgen getest en jaaa!!! Een mooi plusje te zien! Nu wachten tot m'n vriend thuis is en ik hem kan verrassen.. dankjulliewel voor het meedenken en succes iedereen!!
 
Terug
Bovenaan