Moet ik wachten of... ???

Hoi moeders,

kay is nu bijna 9 weken oud en krijgt 135 ml melk om de 4 uur.
Uiteraard heeft hij er nu, naar mijn mening, niet meer voldoende aan. Hij is alweer flink gegroeit en ook een stuk zwaarder!

Ik moet 5 oktober naar het CB (spuitjes,.. aaah) en zal dan waarschijnlijk ook  wel te horen krijgen dat hij meer mag gaan drinken.

Ik vroeg me af of ik moet wachten to 5 oktober of dat ik zelf al mag gaan beginnen met meer voeding? Wie heeft er al ervaring mee en wie weet hoeveel melk hij dan mag? Dan ook nog gewoon om de 4 uur?

Het zijn nog maar een paar daagjes wachten hoor,.. das het punt niet. Maar als ik hem alvast iets meer kan geven zou dat uiteraard wel fijn zijn! En om dat een paar dagen eerder te doen zal denk ik geen ramp zijn..

Tips?

Esmé mv Kay

Hoi

mijn baby is 4 weken oud. Hij krijgt eigenlijk veel te veel ml (durf niet zeggen hoeveel).
Hij is een echte hongerlijder. Ik heb uit eigen initiatief meer gegeven aan mijn kind en kind en gezin heeft hierop niets gezegd. Als je baby alles opdrinkt en het niet uitspuwt is het een teken dat hij of zij dat nodig heeft.

Dus vermeerder maar zou ik zegggen

elke

Hallo Esmeeke,

Onze Milan was gisteren 10 weken. Vorige week maandag, bij  8,5  week zijn wij met hem naar het CB geweest voor zijn prikjes. Milan kreeg toen ook 6 flessen van +/- 130 cc per dag. Ze had toen uit zitten rekenen dat hij te weinig kreeg voor zijn gewicht (5800 gram). Hij mocht 6 flessen van 150 cc hebben. Je hebt er een bepaalde formule voor.
Nu slaapt hij al 5 nachten door en is er 1 voeding komen te vervallen. Nu krijgt hij de eerste en laatste fles 180cc en de overige 3 flessen 150cc. Maar hij drinkt ze niet altijd leeg hoor. Het cb zei tegen mij dat ik moest kijken hoeveel hij wilde drinken. Als hij maar niet meer dan 1000 cc per dag krijgt.

Groetjes
Mo & Milan

Hallo Esme,

mijn zoon is ook 9 weken oud en drinkt al 4 weken lang 5 flesjes van 180 cc. Het cb-bureau vond dit prima. Het hangt wel een beetje van zijn gewicht af, mijn zoon is nu ongeveer 5600 gram zwaar. Het staat ook wel op het pak babyvoeding hoeveel voeding ze mogen hebben in verhouding met hun gewicht. Toen ik mijn zoon meer voeding gaf was hij daarna ook een stuk meer tevreden en sliep 's nachts ook langer door, hij komt nu meestal rond half 5-5 uur. Nou veel succes er mee en laat maar even weten hoe het gaat. groetjes tineke

als je echt merkt dat hij er niet genoeg aan heeft, mag je hem best wat meer geven hoor. Onze thijs was bij iedere voeding onrustig en had eigenlijk niet genoeg.
Bleek achteraf dat hij al 10 dagen te weinig kreeg en dus meer mocht hebben.
Jij kent je kindje het beste en weet wat zijn behoeftes zijn. Dus lekker iets meer geven!!!

Groetjes Mieske

hoi hoi

yara is vandaag 8 weken en drinkt 4 flesjes van 150cc en de laatste 180cc.. wij hadden ook het idee dat yara niet genoeg had aan wat ze kreeg  en na overleg bij het CB gaven ze het advies om langszaam op te hogen, als we haar maar niet meer dan een liet op een dag gaven! nou dat redden we dus niet! we zijn in 3 weken van 135cc naar die 150/180 gegaan.. en nu is ze heerlijk tevreden.. het scheelt niet veel en kwaad kan het dus niet..maar ze heeft er nu wel genoeg aan!

groetjes jose en yara

Hey Esmee,

Tyche dronk 120 met 5 weken om de 4 uur en merkte dat ze er niet genoeg aan had en ben nu naar 130 gegaan.. ze huilt nu niet meer na de fles en is tevreden.. ik denk dat je kindje zelf aangeeft als ie genoeg heeft gehad. Dus probeer gewoon iets meer te geven (10ml)... drinkt ie het op, dan is het goed en hij geeft zelf wel aan als ie niet meer wil. Dan zou ik hem ook niet 'dwingen' zeg maar.
Zo zou ik het in ieder geval doen.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan