moet je altijd pregnyl spuiten als je iui gaat doen

Hoi meiden

Bij ons draait het waarschijnlijk ook op iui uit wat we niet hadden verwacht omdat we al een dochtertje hebben die zonder problemen is verwekt. maar nu hebben we te horen gekregen dat het zaad van mijn slecht is en dat het een wonder is dat we een kindje hebben. over 2 maanden horen we of we gaan insemineren. nou is mijn vraag ik slik nu clomid heb een gewone eisprong moet je dan alsnog pregnyl spuiten? hoop dat iemand mij kan antwoorden.

groetjes linda

Hoi, hoi, Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik moet Pregnyl spuiten in verband met IUI, ik weet ook niet of het ook gebruikt wordt om op een "natuurlijke"manier zwanger te worden, ik zou denken van niet.
Succes, groetjes, Pleun

Ik heb je vraag niet goed begrepen, maar nu wel volgens mij. Ik heb een boekje van het ziekenhuis gekregen en daar staat in dat je altijd Pregnyl moet spuiten 40 uur voor de inseminatie, waarschijnlijk omdat ze dan veel nauwkeuriger de eisprong kunnen bepalen. Ofwel, ongeveer 40 uur naar de Pregnyl injectie heb je een eisprong. Door middel van een echo kunnen ze zien hoe groot het eiblaasje is en als dat ongeveer 20mm is, heb je die injectie nodig. Ze kunnen het ziekenhuis veel nauwkeuriger bepalen wanneer ze gaan insemineren, omdat ze vooraf ook nog het zaad moeten voorbehandelen.

Ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden.

Groetjes, Pleun

Hoi Pleun,

bedankt voor je reactie en die spuit waar moet die gezet worden doe je dat zelf of moet de gyn. dat doen en doet het zeer ik heb het namelijk niet zo op spuiten.

groetjes linda

Als het goed is krijg ik volgende week woensdag de eerste spuit, dus dan weet ik meer. Je mag het ook zelf zetten heb ik begrepen, maar hoe en waar is dus voor mij allemaal een verrassing. Je hoort ervan als ik meer weet.
Groetjes, Pleun

Hoi,

Ik heb ook pregnyl moeten spuiten en deed dit meestal zelf. Mijn vriendin laat het echter op hert ziekenhuis doen. Volgens mij spuiten ze bij de iui altijd pregnyl ivm het beter op tijdstip kunnen insemineren. Bij ons ziekenhuis moesten we altijd 36 uur van te voren pregnyl spuiten. Dit betekende dus dat je het vaak 's avonds om 11.00 uur moest spuiten, vandaar dat ik het altijd zelf heb gedaan. De spuit moet je in de buik doen. En de 1e keer dat je het helemaal zelf heb gedaan dan ben je toch trots op jezelf.
Op de dag zelf heb je weinig last van de spuit maar een dag later kun je wel een reactie verwachten. Ik kreeg altijd een rode warme harde plek op de plaats waar ik gespoten had. dit is een normale reactie. En bij het bukken kan dit vervelend zijn.
Maar je moet dan maar zo denken het is voor een goed doel. ik heb de spuit in totaal denk ik zo'n keer of 10 gehad. En ik ben nu 10 weken zwanger(bijna 11). Ben zwanger geraakt van de 6e en laatste iui.
Hoopd dat je iets aan mijn verhaal hebt. 't is een beetje lang geworden.

Groetjes Naatje

Hoi Naatje,

Bedankt voor je verhaal ik heb er echt wat aan want het is gewoon spannend want ik weet niet wat voor behandeling de gyn. zometeen voorsteld. was nu een paar dagen overtijd maar helaas toch ongi. geworden nu nog 3 rondes clomid en dan weten we het. en wat fantastisch dat jij zwanger bent geraakt geniet ervan.

groetjes linda

Ik heb 6 iui's gehad zonder hormonen en dus volledig zonder te spuiten. Dit komt veel voor bij vrouwen die een gezonde eisprong hebben en dus geen stimulatie nodig hebben.

GOODLUCK!
lfs inge

Terug
Bovenaan