Moet je echt wachten?

Hoi Meiden,

Ik las net dat er weer een aantal meiden zwanger zijn geworden, van harte dames het is jullie zeker gegunt!!

Ik heb een curettage gehad op 19 oktober en ik zit te wachten op mijn eerst ongi. Nu zijn we dit weekend heerlijk weg geweest en we zijn weer helemaal bij getankt. Ook hebben we helemaal geen rekening gehouden met "voorzichtig" zijn. Het stond ons zo erg tegen om nu ineens iets te gebruiken terwijl onze wens zo groot is. Kan het kwaad als ik nu zwanger zou worden? Ik heb dus nog geen ongi gehad na mijn curettage. Ik ben hier een beetje onzeker over en voel me nu een beetje schuldig want ik weet eigenlijk niet of hier nu risico's aan verbonden zijn als ik nu zwanger zou worden. Ik weet dat mijn HCG hormoon helemaal weg is. dit heb ik namelijk een week geleden getest.

Help deze onzekere Muts.

Liefs Bibi

Hoi Bibi,

Nee, dat hoeft echt niet hoor. Je hoort vaak erg tegenstijdige berichten hierover maar het kan en mag echt. Ik weet dat een aantal van dit forum de eerste keer al weer zwanger was, zonder eerst ongi te zijn geweest. Je lichaam hersteld wonderbaarlijk genoeg snel van dit verlies en geeft zelf wel aan of hij er klaar voor is. Dus geniet maar lekker en ik hoop voor je dat het meteen weer raak zal zijn!!

LIefs Po

Bibi,

Ik ben op 21 september gecuretteerd. De gyn. gaf mij het advies te wachten op de eerst volgende menstruatie eigenlijk zei ze gewoon dat ik een aantal cyclussen moest afwachten. Mijn verloskunidge zei Meid ga gewoon vrijen wanneer je daar zin in hebt en vooral er niet teveel mee bezig zijn met eisprong etc. Na 6 weken na curettage nog niet ongi geweest dus maar een test gehaald en ja hartstikke positief. Ik heb verloskundige gebeld en gezegd dat gyn me adviseerde te wachten. Ze zei direct je bent nu zwanger en gyn zegt dat puur voor de tijdsbepaling. Na een mk mag je eerder voor een echo stel je voor dat je dan niet een hartje ziet dan kan het best zijn dat je nog niet ver genoeg bent en dan zit je natuurlijk in onzekerheid tot de volgende echo. Voor de rest word je weer zwanger als je lichaam dat aan kan. Ik ben nu 5/6 wk super pril dus maar ook superspannend zo bang dat het weer mis gaat. Maar ja nog 2 weken en dan mag ik voor echo, spannend. Ik hoop echt voor je dat jou dit geluk ook mag toekomen.
Liefs Biate

Hoi Bibi,

Je mag er gewoon meteen weer voor gaan hoor. Soms adviseren ze na een 2e of 3e mk na elkaar om even een cyclus af te wachten om je lichaam wat rust te geven maar de gyn zegt ook, je wordt toch pas weer zwanger als je lichaam daar aan toe is!

Succes!

Groetjes F

Hoi Bibi,

Ik ben toevallig gisteren naar de gyn geweest, ik ben ook nog niet ongi geweest na mijn curretage 25 sept j.l., Hij gaf aan dat de mensruatie wel 3 maanden op zich kon laten wachten, we moesten geoon doorgaan, en zag op de echo een aankomende eisprong en, zette ons als het ware aan het werk, dus ga gerust je gang. Geniet ervan, en wie weet ben je nog 9 maanden verlost van de maandelijkse perikkelen.

Groetjes Pascalle

Terug
Bovenaan