Moet je temp boven de 37 zijn om zwanger te zijn?

A

Anoniem

Guest
Sinds 2 maanden temp ik om zo te zien wanneer mijn eisprong is. Ik vindt mijn temperatuur nogal aan de lage kant: voor de eigsprong is dit 36.2 - 36.4 en daarna 36.6-36.7. Zijn er meer die dit hebben? Ik lees namelijk nogal eens dat veel meiden een hogere temparatuur hebben of zou dit niets uitmaken?

Kus Jetteke

Hoi, daar had ik dus net ook een topic van gemaakt, ik heb echt iets heel raars vandaag...om 13.15 had ik 36 °C   en nu 37.4 °C.......Aangezien de cycli bij mij als volgt zijn, weet ik dus niet of dat nu mijn eisprong is. Denk het wel, cervix zacht en halfopen...

Dus, even data op een rijtje:

11/07gestopt   met   pil
19/08ELM
zwanger
03/11Curetage

Marieke

Hoi

Volgens mij is het wel zo dat je elke dag op het zelfde tijdstip je temparatuur op moet nemen. Bij voorkeur voor het opstaan vlak na het ontwaken.
Als je trouwens hele erge schommelingen hebt in je temp kan het ook zijn dat je batterij leeg is van je temp meter. Heb ik ook al eens gehad

Groetjes Jetteke

Normaalgesproken   thermometer (oorthermo) ok, net een maand dat ik m heb en heb tig keer opnieuw gemeten om te kijken of het echt wel ok was . Ik heb toch altijd rare dingen, haha,   zal nu ook wel weer zo zijn.....

Marieke

Hoi
Heb ook wel eens gelezen hier en op babybrabbel dat een oorthermometer niet zo betrouwbaar is als je wilt tempen om je eigsprong te bepalen .

De beste manier schijnt rectaal te zijn met een gewone digitale thermometer. Ik doe het trouwens gewoon in mijn mond en ik moet zeggen dat mijn temparatuur dan wel steeds aardig constant is.

Groetjes Jet

Hai,

Ik heb ook een temperatuur van 36,2tot 36,4 voor mijn eisprong en 36,6   tot 36,8 na mijn eisprong.

Iedere mens heeft een eigen lichaamtemperatuur die bij hem/haar past en daar kom je alleen maar achter door meerdere maanden achter elkaar te temperaturen. Deze temperatuur kan ook wat aan de lagere kant zijn. Ik dacht ook altijd dat het rond de 37 moest zijn maar dat hoeft dus niet.

Ben inmiddels een expert (temp al voor de 5e maand en zit nu in ronde 11) en ik temperatuur ook in mijn mond en iedere morgen rond het zelfde tijdstip voordat ik opsta uiit bed. Het is erg belangrijk dat je elke dag op hetzelfde tijdstip je temperatuur meet anders kun je niet vergelijken. Mijn tempeatuur is 's avonds altijf wel 0,4 graden hoger dan 's ochtends. Als je meerdere tempkaartjes naast elkaar legt kun je zien dat er best wel regelmaat in zit.  

Veel liefs
Nataly

He Nataly

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus niet de enige met zo'n lage temperatuur.
Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat na je ei je temp stijgt maar dat na een succesvolle innesteling je temp verder zou moeten stijgen. Weet jij hier iets van?

Kus Jet

Je temperatuuur is hoger als je zwnager bent dan voor je eisprong, maar die hoeft echt geen 37 te zijn.

Ik had 36.6 gemeten op de dag van mijn test, en ja hoor zwanger.
Heb 'm later ook nog wel eens gemeten opdiezelfde tijd en de 37 haal ik gewoon niet. Het ligt er gewoon aan wat je basistemperatuur is. ('s middags meten heeft geen zin)

ben wel al weer bijna 20 weken zwanger.

Miep

Terug
Bovenaan