Moet je temperatuur nou laag of hoog zijn?

Hallo,

Vandaag ben ik nieuw lid geworden.

Wij zijn nu al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. We zitten in de 11ronde en sinds deze maand ben ik ook mijn temperatuur elke dag aan het opmeten (das vast handig voor als we evt straks verdere actie's moeten ondernemen)

Volgens mijn moeder (die er zelf ook een jaar over gedaan heeft om zwanger te worden) moet de temperatuur laag blijven als je zwanger bent.

Nou is die van mij 13 dagen laag (vanaf mijn eerste dag van mijn menstruatie dus), daarna 2 dagen hoog (eisprong?) en nu weer 2 dagen laag.... Op de sites lees ik verschillende dingen.. de 1 zegt juist dat temp hoog moet blijven tot aan menstruatie en dan zwanger bent de ander zegt juist laag... weet iemand hier meer van?

Ik hoop dat iemand mij hier meer duidelijkheid kan geven.

Alvast bedankt!

Liefs

Twenne

Ik heb veel getemperatuurd tijdens mijn zwangerschappen en er veel baat bij gehad. Het volgende patroon zou je moeten zien:

Van menstruatie tot ovulatie laag (vaak daalt de temperatuur pas na 1-3 dagen menstruatie en dan vlak voor de eisprong bereikt deze een soort dieptepunt).

De dag van ovulatie of de dagen erna stijgt de temperatuur met 0,2-0,3 graad tov de laagste waarde ervoor. Dit kan in 1x stijgen, maar ook in 3 stappen van bijvoorbeeld 0,1 graad. Deze verhoogde temperatuur hou je tot je menstruatie, als je ongesteld wordt daalt de temperatuur weer.

Indien je zwanger bent zie je vaak (maar hoeft niet) nog een 2e termperatuurstijging ergens rond innesteling, wederom van 0,2-0,3 graad. Deze temperatuur behoudt je je hele zwangerschap.

Bij temperaturen is het heel belangrijk dat je het rectaal meet (in je billen) of vaginaal. Niet in de mond, niet onder de oksel, dat is niet accuraat genoeg. Tevens is het heel belangrijk dat je het doet voordat je opstaat of hoogstens naar de WC loopt. Inspanning geeft een verhoogde temperatuur en verstoort het beeld. Tevens moet je het elke ochtend op dezelfde tijd doen, ook tijd heeft invloed op lichaamstemperatuur.

Wil je meer weten: www.fertilityfriend.com daar staat werkelijk alles over temperaturen en over andere vruchtbaarheidskenmerken.

Temp moet inderdaad hoog blijven. Bij mij zakte hij soms pas 12 uur voordat de ongi echt door brak. Bij mijn zwangerschap wist ik eerder aan de temp dat ik zwanger was dan door een test. Die bleef omhoog terwijl de testen een week lang negatief bleven.

Bedankt voor jullie reactie's

Er is mij een hoop duidelijk geworden.... zo ook dat ik dus gewoon volgende week weer ongesteld moet worden... helaas niet zwanger dus, maar wel weer fijn dat ik nu niet nog 2 weken in die onzekerheid zit dankzij de temperatuur opmeten!

Nogmaal THANKS!!!

Terug
Bovenaan